سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ / ۰۶:۲۱
کد مطلب: 1467
۰

انتشار فهرست دانشگاههای معتبر انگلستان

اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فهرست دانشگاه های معتبر کشور انگلستان و نحوه ارزشیابی مدارک این دانشگاه ها را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مدارک 58 دانشگاه و مرکز آموزش عالی انگلستان در گروه یک ( ممتاز)  و 45 دانشگاه در گروه دو (خوب) توسط وزارت علوم ارزشیابی می شوند. بر اساس این گزارش، مدارک‌ اخذ شده (HND.Bahelor.Master.PhD) از دانشگاه‌های گروه‌ دو نیز ارزشیابی می شوند، اما توصیه‌ می شود در دوره‌ دکتری (Ph.D) تنها در دانشگاه‌های گروه‌ یک‌ (ممتاز) ادامه تحصیل داده شود. کلیه مدارک صادره از 17 دانشگاه و موسسه آموزش عالی این کشور که در این اطلاعیه از آنها نام برده شده، غیر قابل بررسی و ارزشیابی است، چنانچه نام دانشگاه یا موسسه ای در فهرست دانشگاه ها و موسسات اعلام شده اعم از معتبر و غیر معتبر منعکس نشده باشد، متقاضی باید اعتبار آن را از اداره کل امور دانش آموختگان استعلام کند. 1) American University of London
2) Bedford University
3) Canterbury University
4) College of Humanities
5) Commonwealth Open University
6) Ecole Superieure de Gestion Paris (شعبه مستقر در انگلستان)
7) Guitar and Bass School
8) International Colleges of Islamic Science
9) ICTEC                       
10) London Institute of Technology
11) London School of Business and Finance
12) NCC  (این موسسه مدرک صادر نمی کند، بلکه مدرک از دانشگاه­های انگلستان صادر می شود.)
13) St. Clements University
14) The London Institute
15) University of Cambridge International Examinations
16) Vortex University
17) Oxford Center for Islamic Studies نحوه ارزشیابی مدارک اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم همچنین در مورد نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی انگلستان اعلام کرد مدارک‌BTEC Higher, HD, HNC, HND  و کلیه‌ مدارک‌ با 2 یا 3 سال‌ تحصیل‌ که‌ منجر به‌ اخذ مدرک Bachelor  نمی شود بعد از دیپلم‌ دبیرستان، "کاردانی" ارزشیابی می شود. ‌مدرک ‌Diploma in Art & Design  و دیگر دیپلم‌های هنری با توجه‌ به‌ شرط‌ ورودی (داشتن‌ 4 درس ‌GCSE یا Foundation Course یکساله) و طول‌ مدت‌ تحصیل‌ سه‌ ساله، "کاردانی" در رشته‌ مربوط‌ ارزشیابی می شود مدارک‌ ذکر شده‌ در بند یک‌ به‌ همراه Diploma  یک سال‌ تحصیل‌ یا (Post Gradute Diploma (PGD  در مجموع، "کارشناسی" ارزشیابی می شود. همچنین مدرک PGD بعد از کارشناسی فقط‌ صحت‌ صدور صادر می شود. مدارک MEng چهار ساله تمام وقت با ارائه دیپلم 12 ساله دبیرستان یا مدارک پیش دانشگاهی ایران و یا معادل آن "کارشناسی" ارزشیابی می شود. همچنین مدارک MEng  پنج ساله تمام وقت با ارائه دیپلم 12 ساله دبیرستان یا مدارک پیش دانشگاهی ایران و یا معادل آن "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شود. مدارک (Master (By Course با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی، "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شود و مدرک (Master (By Research با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی، "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شود. مدارک M.Phil در صورت انجام یک سال تحصیل (پژوهش) بعد از دوره کارشناسی ارشد و یا دو سال تحصیل (پژوهش) بعد از دوره کارشناسی و ارائه پایان نامه به ماخذ کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی می باشد. دوره M.Phil نباید به صورت همزمان با دوره های دیگر طی شده باشد و پروژه انجام شده برای دوره مذکور باید صرفاًٌ برای همین دوره و مستقل از سایر دوره ها باشد. مدرک ‌Architecture Diploma با دو سال‌ تحصیل‌ بعد از B.A یا معادل‌ آن‌ در معماری، "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شود. مدارک Ph.D با شرط‌ داشتن‌ مدرک‌ کارشناسی ارشد، "دکترا" ارزشیابی می شود تنها در صورتی که‌ مدارک‌ دکتری بدون‌ تحصیل‌ در مقطع‌ کارشناسی ارشد (Master) و پس‌ از دریافت‌ مدرک کارشناسی (Bachelor) اخذ شده‌ باشد، در ذیل‌ ارزشنامه‌ جمله‌ "این‌ تحصیلات‌ پس‌ از اتمام‌ دوره‌ کارشناسی انجام‌ شده‌ است" قید می شود. مدارک تحصیلی مقطع دکتری کشور انگلستان که بدون گذراندن دوره کارشناسی ارشد و پس از اتمام دوره کارشناسی اخذ شده باشد (چنانچه تاریخ شروع به تحصیل بعد از اول سپتامبر 2010 باشد) قابل بررسی و ارزشیابی نیست و صرفاً در صورت داشتن کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است. مدارک‌ حرفه‌ای که‌ بدون‌ تحصیل‌ دانشگاهی (آکادمیک) اخذ شده‌ باشد، در هیچ‌ کدام‌ از رشته‌ها ارزشیابی نمی شود. مدارک‌ دانشگاه‌ آزاد انگلستان ‌(Open University) فقط‌ در دوره‌ (Bachelor) کارشناسی (رشته‌های غیر فنی) با شرط‌ داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ و ارایه‌ گواهی شرکت‌ در جلسات‌ حضوری سالیانه، همتراز دانشگاه‌ پیام‌ نور قابل‌ ارزشیابی است‌ و در ارزشنامه‌ عبارت (نیمه‌ حضوری) ذکر می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.