جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۰
کد مطلب: 14671
۰

تاثیر شدید رشد موبایل ها بر کاهش جست و جوی اینترنتی از طریق کامپیوتر


به گفته تحلیلگران Macquarie Group تا پایان امسال بیش از یک سوم جست و جوهای اینترنتی از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام خواهد شد.


محقیقن Macquarie Group از سال 2006 تا کنون آمار انجام جست و جو های اینترنتی از طریق دستگاه های مختلف را دنبال می کنند و به این نتیجه دست یافته اند که رشد روز افزون موبایل ها سبب شده است  جست و جو های اینترنتی به وسیله کامپیوترها شخصی برای اولین بار در طول این مدت ، در ماه سپتامبر به کمترین حد خود برسد.

داده های ComScore برای ماه سپتامبر نیز نشان می دهد که جست و جوهای کامپیوتر هر سال حدود 4 درصد کاهش داشته است. نرخ رشد آن نیز از ماه فوریه که سهم کامپیوتر ها از جست جوهای اینترنتی 14 درصد بود، کند شده است. تحلیلگران Macquarie در گزارش خود آورده اند که علت اصلی چنین کاهشی ، بر می گردد به رشد روزافزون جست و جو هایی که از طریق تلفن همراه انجام می شود.

کاهش سهم کامپیوترها از جست وجوهای اینترنتی کاملا مشهود است . این روزها ما کمتر برای پیدا کردن یک مسیر یا مقصد، قبل از خارج شدن از خانه ، اینترنت را جست و جو می کنیم. قابلیت هایی مثل مسیریابی جهت به جهت برای همین ساخته شده اند. شاید حتی پیش از بستن در و خروج از خانه هم دنبال رستوران مورد علاقه خود نگردیم چرا که اپلیکیشن های متعددی روی موبایلمان هست که می تواند این کار را انجام دهد.  به علاوه موتور جست و جوهای حرفه ای و جدیدی هم طراحی شده اند ،مثلا برای خرید لباس بهتر است به جای گوگل از Fab.com استفاده کنید یا برای یافتن ایمیل دوستانتان به فیس بوک سربزنید.

این تغیرات در مجموع ، سهم کامپیوترها را از جست و جو هایی اینترنتی روزانه کم کرده است و به همین خاطر است که کمپانی هایی مثل گوکل و مایکروسافت شدیدا روی اپلیکیشن های جست و جوی مخصوص تلفن همراه سرمایه گذاری کرده اند.

خریداران هم بیشتر به جست و جو های موبایلی علاقه نشان می دهند . به گفته Macquarie تا پایان امسال تقریبا یک سوم ترافیک جست و جو های اینترنتی از طریق اسمارت فون ها و تبلت ها صورت خواهد گرفت. در بعضی شاخه ها مثل، جست و جو برای رستوران، موبایل در حال حاضر بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. و در شاخه هایی که برای تبلیغات بسیار مهم هستند مثل الکترونیک، زیبایی، اقتصاد و خودرو، سهم موبایل ها به سرعت در حال رشد است.

در ماه سپتامبر گوگل  با در اختیار داشتن 66.7 درصد از سهم جست و جو های اینترنتی همچنان در مقام برترین موتور جست و جوی وب باقی ماند . سهم Bing مایکروسافت 15.9 درصد بود که با توجه به رشد خوبی که داشته، مایکروسافت را به رتبه دوم جدول رسانده است. اما بزرگترین بازنده در این میان یاهو بود که سهمش از جست و جو های اینترنتی در یک ماه حدود 25 درصد کاهش داشته است. در مجموع سال گذشته نیز با کاهشی 3.2 درصدی، سهم این پرتال از آمار جست و جوها به 12.2 در صد رسید.

تحلیلگران Macquarie می گویند، متاسفانه ما برای سهم یاهو از جست و جوها هیچ پایه ساختاری واضحی مشاهده نمی کنیم. و این مشکل شاخص در بررسی های ما  این واقعیت را ثابت می کند که جست و جو برای یاهو بسیار در حاشیه قرار گرفته است.

خبرآنلاین منبع:  Cnet
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.