جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۹:۲۷
کد مطلب: 14823
۰
۱

بزرگ‌ترین ضربه را به آموزش و پرورش، نگاه‌ها زده است

\"\"وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک میلیون فرهنگی دوباره در کشور ساماندهی شده‌اند، گفت: بزرگ‌ترین ضربه را به آموزش و پرورش، نگاه‌ها زده است.

به گزارش فارس ،‌ حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در هم‌اندیشی تبیین و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: در طول سه سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا ریل‌گذاری‌ها در آموزش و پرورش انجام پذیرد؛ ریل‌گذاری‌هایی که آموزش و پرورش را در مسیر تحول بنیادین قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه برخی از وی می‌پرسند «با ایجاد تحول بنیادین چه اتفاقی در آموزش و پرورش افتاده است؟» گفت: ما ادعا نکردیم که تحول بنیادین شکل گرفته است، بلکه زیرساخت‌های تحول بنیادین را شکل دادیم.

حاجی‌بابایی ادامه داد: اگر 15 وزیر آموزش و پرورش نیز بعد از بنده فعالیت کنند، باز می‌گویند «در مسیر تحول بنیادین هستیم.»

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند کتاب ششم ابتدایی خوب است، اما ایراداتی دارد؛ 150 سال بعد نیز یکی از وزیر آموزش و پرورش می‌پرسد، کتاب ششم ابتدایی خوب است، اما ایراداتی دارد، چرا که تنها کتابی که نمی‌توان به آن ایراد گرفت، قرآن است.

* بزرگ‌ترین ضربه را به آموزش و پرورش، نگاه‌ها زده است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه باید کاملاً دگرگون شود، گفت: نگاه‌ها باید دگرگون شود و برداشت‌ها باید عوض شود؛ بزرگ‌ترین ضربه را به آموزش و پرورش نگاه‌ها زده است.

وی افزود: برخی می‌گویند شأن معلم را بالا برده‌ام؛ اما این جمله غلط است؛ نه من و نه هیچ‌کس نمی‌تواند شأن معلم را بالا ببرد، بلکه شأن معلم بالا هست و این نگاه‌هاست که تغییر می‌دهیم.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه چیزی در هستی به غیر از تربیت معنای واقعی ندارد، بیان کرد: میزان ارزش هر کسی به اندازه تربیتش است؛ ما انسانی را تربیت می‌کنیم که دارویی تولید نکند که انسانی را بکشد.

* روند غلط در آموزش و پرورش

حاجی‌بابایی به روندی غلط در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما دانش‌آموزان را از دبستان به راهنمایی پمپاژ می‌کنیم، از راهنمایی به دبیرستان و از دبیرستان به دانشگاه؛ و این راه درستی نیست.

وی ادامه داد: مهمترین کاری که در دانشگاه فرهنگیان باید انجام دهیم، این است که حریمش را مشخص کنیم، چرا که دانشگاه فرهنگیان برای تعلیم و تربیت و توانمندسازی نیروهای آموزش و پرورش فعالیت می‌کند.

* در دانشگاه فرهنگیان همه معلم می‌شوند نه کارمند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان همه معلم می‌شوند، اظهار داشت: دانشگاه‌های دیگر کشور همه نوع تولیدات دارد و تنها دانشگاهی که کارمند تولید نمی‌کند، دانشگاه فرهنگیان است.

وی به کارگیری اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: در به کارگیری اعضای هیئت علمی این دانشگاه باید دقت نظر وجود داشته باشد و هر کسی نمی‌تواند وارد شود.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش به ایجاد پایه ششم ابتدایی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: چهل و دو سال پیش وقتی ششم ابتدایی حذف شد، عنوان کردند که تغییری در آموزش و پرورش ایجاد شده است، در حالی که تنها دانش‌آموزان از پایه پنجم به اول راهنمایی رفتند؛ در حالی که اکنون یک پایه جدید به آموزش و پرورش اضافه شده است.

* ساماندهی مجدد یک میلیون فرهنگی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای ایجاد پایه ششم ابتدایی 60 هزار کلاس درس ایجاد شده است، اظهار داشت: مجبور شدیم یک میلیون معلم را دوباره ساماندهی کنیم.

وی به تألیف کتب پایه ششم ابتدایی اشاره کرد و ادامه داد: تألیف کتاب‌های ششم ابتدایی خود داستانی است که برای آن روند طولانی و کار زیادی انجام شده است.

حاجی‌بابایی افزود: ۳۲۰ هزار کلاس ابتدایی در کشور تشکیل شده است که اگر از این تعداد 2 هزار یا 5 هزار کلاس مشکلاتی داشته باشند، از نظر درصدی ببینید چند درصد می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در نظام رتبه‌بندی معلمان برای دوره ابتدایی جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد. حاجی بابایی ادامه داد: در دانشگاه ویژه فرهنگیان آنقدر باید متخصص ابتدایی وجود داشته باشد تا این دوره سرشار از معلمانی شود که دارای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند.   وی در خصوص دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه باید دانشجویانی را تربیت کند که هنرمندترین افراد در تدریس باشند و تمام دانشجویان پذیرش‌شده نیز باید تعهد دبیری داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

جناب اقای وزیر شما با استخدام عده ای که پایین ترین رتبه ها را در کنکور داشتند شان معلمان را نه تنها بالابلکه پایین هم اوردید.در ضمن پنج شنبه ها رو تعطیل و بجاش یک ساعت به ساعات کلاسی ابتدایی اضافه شد اخه دانش اموز ابتدایی پنج ساعت پشت سر هم در طول روز کشش ندارند لطف کن فقط یک روز خودت رو بگذار جای معلم ابتدایی بیبین می تونی تحمل کنی
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...