جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۱
کد مطلب: 14900
۰

دبیرستان تخصصی برای ششم ابتدایی ها

با اجرای هدایت تحصیلی در نظام آموزشی 3-3-6، سال اول دبیرستان دیگر به شکل عمومی نخواهد بود، به عبارتی سال اول دبیرستان برای همه دانش آموزان تخصصی خواهد شد.

پانا: معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام آموزشی 3-3-6 با اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان، دانش آموزان سه ساله دبیرستان و یا هنرستان را به طور تخصصی متناسب با رشته انتخابی خود خواهند گذراند.

ابراهیم سحرخیز  با اشاره به نحوه انتخاب رشته دانش آموزان در نظام آموزشی 3-3-6 گفت: در نظام آموزشی 3-3-6 دانش آموزان به جای این که در سال اول دبیرستان انتخاب رشته کنند، در سال سوم راهنمایی به طور تخصصی انتخاب رشته خواهند کرد.

وی گفت: در نظام فعلی، دانش آموزان بعد از گذراندن سال اول دبیرستان انتخاب رشته می کنند، یعنی همه دانش آموزان سال اول دبیرستان را به طور عمومی با دروس یکسان می گذرانند و از سال دوم دبیرستان با انتخاب رشته وارد رشته های تخصصی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، انسانی و رشته های فنی و حرفه ای و هنرستانها می شوند.

وی در ادامه گفت: با اجرای هدایت تحصیلی در نظام آموزشی 3-3-6، سال اول دبیرستان دیگر به شکل عمومی نخواهد بود، به عبارتی سال اول دبیرستان برای همه دانش آموزان تخصصی خواهد شد.

سحرخیز با اشاره به نمونه برگ هدایت تحصیلی عنوان کرد: در نظام آموزشی جدید، توصیه نامه هدایت تحصیلی در پایان سوم راهنمایی به دانش آموزان داده خواهد شد تا با انتخاب رشته تخصصی خود، وارد دبیرستان یا هنرستان شوند.

وی تاکید کرد: دانش آموزی که در نظام آموزشی 3-3-6 تحصیل می کند، چنانچه علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های هنرستانی باشد، این امکان را خواهد داشت که سه سال به طور کامل و تخصصی در رشته انتخابی خود تحصیل کند، در حالی که در نظام فعلی دانش آموز دو سال در هنرستان می تواند به طور تخصصی تحصیل کند.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا کتابها تغییر خواهند کرد یا نه؟ گفت: چون سال اول دبیرستان تخصصی می شود، طبیعتاً تغییراتی در کتابها و حجم و میزان ساعات تدریس به وجود خواهد آمد. البته در این خصوص برنامه درس ملی و سازمان پژوهش بررسی های لازم را انجام خواهد داد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .