پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۸
کد مطلب: 14942
۰

دانش‌آموزان‌چقدر‌زبان‌انگلیسی‌بدانند؟

میزان آشنایی دانش‌آموزان با انگلیسی/ تغییر اساسی کتب زبان خارجی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: آموزش زبان انگلیسی در مدارس باید بگونه‌ای باشد که دانش‌آموز بتواند مکالمه عادی را انجام دهد و با واژگان اساسی آشنا باشد.
حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در واکنش به این موضوع که «به رغم آنکه دانش‌آموزان اصطلاحات و واژگان زیادی را در کتاب‌های زبان‌های خارجی می‌آموزند اما نمی‌توانند استفاده‌ای ببرند»، اظهار داشت: در کتاب‌های زبان‌های خارجی بر اساس برنامه جدیدمان، تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان آسیب شناسی کتاب‌های زبان‌های خارجی در حال انجام است، گفت: سعی می‌کنیم آسیب‌های کتاب‌های زبان‌های انگلیسی را برطرف کرده یا کم کنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی که داریم و اگر عوامل بیرونی مانع کارمان نباشند، در 5 سال آینده جهشی را در آموزش زبان‌های خارجی به ویژه زبان انگلیسی شاهد باشیم.

وی  با بیان اینکه این آموزش‌ها در حد مهارت خواندن و نوشتن، شنیدن و صحبت کردن خواهد بود، افزود: آموزش زبان باید بگونه‌ای باشد که دانش‌آموز بتواند مکالمه عادی را انجام دهد؛ با واژگان اساسی آشنا باشد؛ املای زبان خارجی را بداند و بتواند متن‌های ساده را بخواند و دریافت کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد