سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۰
کد مطلب: 15001
۰

یک روانشناس: اختلالات جنسی مهم‌ترین عارضه مصرف شیشه

یک روانشناس، اختلالات جنسی را مهم ترین عوارض مصرف شیشه دانست و گفت: شیشه ماده‌ای است که تمایل به میل جنسی را بصورت خیلی سریع افزایش می‌دهد ولی به مرور زمان بعد از مصرف زیاد به مصرف آن معتاد می‌شوند و دچار اختلال جنسی می‌شوند.
به گزارش ایسنا ، نسیم ابوالقاسمی اختلالات جنسی را مهم ترین عوارض استفاده از مواد محرک و اعتیادآور دانست و افزود: مصرف مواد اعتیادآور و محرک در مراحل اولیه مصرف با کاهش اضطراب یا بالا بردن موقتی خلق، عملکرد جنسی افراد را تقویت می‌کند ولی به مرور و با استفاده مداوم به تدریج میل جنسی کم یا قطع می‌شود و تحریک جنسی صورت نمی‌پذیرد و فرد به مرحله اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی‌رسد و یا اصلا انزالی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مواد اعتیادآور شیشه نسبت به سایر مواد محرک اختلالات جنسی بیشتری دارد، تصریح کرد: شیشه ماده‌ای است که تمایل به میل جنسی را بصورت خیلی سریع افزایش می‌دهد ولی به مرور زمان بعد از مصرف زیاد به مصرف آن معتاد و دچار اختلال جنسی می‌شوند.

ابوالقاسمی ادامه داد: از آنجایی که خود افراد بر این مشکل و اختلال خودشان واقف نیستند آن را یک اختلال یا مشکل محسوب نمی‌کنند.

این روانشناس افزود: از آنجا که نیمه عمر مصرف شیشه حدود 4 تا 6 ساعت است، فرد ممکن است پس از مصرف تحت تاثیر قرار گرفته و دست به رفتارهای پرخطر جنسی بزند، یعنی ممکن است قربانی سوء استفاده جنسی شده و یا به فردی تجاوز کند و یا اینکه حوادث مرگباری برای خود بوجود بیاورد.

ابوالقاسمی به دیگر عوارض استفاده از مواد محرک و اعتیاد آور اشاره کرد و یادآور شد: کاهش اعتماد به نفس و وابستگی، توهم، سوء ظن، پریشانی افکار و غیره از دیگر عوارض مصرف این مواد بخصوص شیشه است.

وی در پایان درمان چند تخصصی در ناباروری را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه اعتیاد روح و جسم افراد را درگیر می‌کند درمان آن نیازمند یک کار تیمی و چند تخصصی از متخصصان روانپزشکان، مشاوره، پزشکان و غیره است و نمی توان فقط با کمک یک تخصص بیماران و معتادان را درمان کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد