کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاس‌ مشاوره برای زوجین اجباری شد

14 آبان 1391 ساعت 8:52


مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، گفت: دو سال ازتصویب آیین نامه گذراندن 16 ساعت دوره مشاوره‌ای قبل از ازدواج درهیات وزیران می‌گذرد ولی هنوز اجرایی نشده است.
به گزارش ميگنا، مسعود امینی در گفت‌وگو با ایسنا: درسال 88 آیین نامه‌ای درهیات وزیران مبنی برگذراندن 16 ساعت دوره مشاوره‌ای قبل از ازدواج تصویب شد و سه دستگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام مشاوره و روان شناسی و سازمان بهزیستی به عنوان متولیان اجرای این آیین نامه مشخص شدند.


وی تاکید کرد: دربسته‌ پیشنهادی 9 گانه روز ازدواج نیز که در هفته ازدواج به هیات دولت ارائه کردیم یک بند اضطراری برای اجرایی کردن این آیین نامه پیش بینی شد و خواستار به روز شدن آن شدیم.


امینی با اشاره به اینکه هم اکنون زوج‌های جوان باید دو ساعت آموزش عمومی را تحت نظارت سازمان بهزیستی بگذرانند،‌ اظهار کرد: قرار است دو ساعت مشاوره‌ی قبل از ازدواج به 16 ساعت دوره‌ مشاوره‌ای - آموزشی افزایش یابد.


وی تصریح کرد: از زمانی که این آیین نامه اجرایی شود زوج‌های آماده‌ ازدواج ملزوم به گذراندن این دوره آموزشی – مشاوره سراسری 16 ساعته هستند و تا زمانی که این دوره را پشت سر نگذرانند امکان ثبت عقد زوجین در دفاتر ثبت ازدواج میسر نیست.


مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از تدوین بسته مربوط به سرفصل‌های گذراندن 16 ساعت دوره‌ مشاوره‌ای قبل از ازدواج در وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: سرفصل‌های این دوره مشاوره آموزشی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی جوانان سابق مشخص شده‌اند و همه اموری را که یک زوج باید بدانند در این بسته پیش بینی شده‌اند.


وی همچنین به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان اشاره و عنوان کرد: وزارتخانه پیشنهاد کرده است که دوره آموزشی – مشاوره‌ای به گونه‌های مختلف انجام گیرد یعنی وزارت بهداشت به صورت الکترونیکی از طریق درگاه خود این آموزش را انجام دهد و گواهینامه‌ای صادر شود یا اینکه حضوری باشد.


امینی در پایان با تاکید بر اینکه دوره‌های مشاوره‌ای برای زوج‌های آماده ازدواج کاملا رایگان برگزار می‌شود، گفت: در صورت مصوب شدن آیین نامه آموزش‌های پیش از ازدواج برای جوانان در آستانه ازدواج مشکل خاصی وجود ندارد و تنها هماهنگی میان سه دستگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام مشاوره و روان شناسی و سازمان بهزیستی باقی می‌ماند.


کد مطلب: 15049

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15049/کلاس-مشاوره-زوجین-اجباری

میگنا
  https://www.migna.ir