پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۸
کد مطلب: 15110
۰

تقدیر از 6 معاون برتر آموزشی برتر دانشگاهها


در چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاهها از 6 معاون آموزشی برتر تقدیر شد.
در روز پایانی چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاهها که به مدت دو روز  (روزهاي 17 و 18 آبان91) در استان گیلان برگزار شد از 6 معاون آموزشی برتر دانشگاههای دولتی تقدیر به عمل آمد.

بر این اساس حبیب الله سمیع زاده معاون آموزشی دانشگاه گیلان، علی بیدمشکی پور معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه، محمد مسعود معاون آموزشی دانشگاه هنر اصفهان، جلال نظرزاده معاون آموزشی دانشگاه شاهد، علی اکبر سلیمانیان معاون آموزشی دانشگاه بجنورد و انوشیروان کاظم نژاد معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند. بنا بر این گزارش، در این همایش در رابطه با مقررات و برنامه‌ریزی آموزشی و درسی، گسترش و توسعه تحصیلات تکمیلی و نظارت، ارزیابی و رتبه‌بندی و جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها تبادل‌نظر شد. در این همایش مسائل آموزشی دانشگاه ها در محورهای زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

1 - تربیت نیروی انسانی کارآمد
2 - توسعه هدفمند آموزش عالی
3 - ارتقاء کیفیت آموزش عالی
4 - توسعه تحصیلات تکمیلی
5 - توسعه آموزش عالی فراملی
6 – برنامه ریزی آموزشی
7 - بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل جاری آموزشی

لازم به ذکر است، چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی از سوی دانشگاه گیلان برگزار شد.   مشکلات دانشگاهها در اجرایی کردن آیین نامه جدید کارشناسی

مدیر کل دفتر شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به مهمترین مشکلات دانشگاهها در اجرایی کردن آیین نامه تازه ابلاغ شده مقاطع کاردانی و کارشناسی از احتمال اعمال این آیین نامه برای ورودیهای سالهای قبل خبر داد.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه در هر سيستمي  یک عامل و موتور پیش برنده وجود دارد، گفت: اگر بخواهیم عامل پیش برنده کشور را طی 10 تا 15 سال گذشته بررسی کنیم مهمترین عامل استعداد و توان علمی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره دارند.

به گزارش  روابط عمومي  وزارت علوم ، دكتر  حسین نادری منش در چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاهها   گفت: معاونان آموزشی در ارتقای بعد فرهنگی و دینی دانشجویان نقش مهمی دارند.
وی همچنين آموزش را محور اصلی  فعاليت دانشگاهها دانست و گفت: در صورت آموزش درست و اصولی ،  خروجی خوبی هم خواهیم داشت زيرا ‌دانشگاهها  نقش محوری در توسعه کشور دارند  و در دانشگاه نيز بخش آموزش نقش محوري دارد.
دكتر نادري منش  با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش و آموزش عالی تحولات جدی رخ دهد، افزود: رشته‌های دانشگاهی را باید به سمت رشته‌های کاربردی و مورد نیاز هر استان هدایت کرد كه اين امر با اجراي طرح آمايش آموزش عالي انجام مي پذيرد.
وي  با بیان اینکه در هر استان باید یک دانشگاه در تراز دانشگاه‌های برتر وجود داشته باشد، افزود: این کار موجب عدم مهاجرت نیروهای نخبه به خارج از استان و کشور می‌شود.
نادری منش گفت: آموزش دانشگاهي باید هدفمند باشد و  همچنين ارتقای سطح تربیتی و معرفتي و تقويت  عرق ملی  دربين دانشجويان   از وظايف مهم دانشگاه است.
وی در ادامه ،  ارزش علم و  دانش را  در وفاداری به وطن و خدمت به مردم دانست و ادامه داد:  هدف  از اینکه همه  باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند این است که باید در هر زمینه‌ای نیروی کار متخصص تربیت شود.
معاون آموزشي وزير علوم  با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها توجه زیادی به تربیت و ایجاد هویت و فرهنگ‌سازی با معیار اسلامی صورت گیرد خاطرنشان کرد: در فصل اول  آیین‌نامه ارتقاي اعضاي هيات علمي  مربوط به مباحث فرهنگی است چرا که مهم‌ترین ارزش‌ها در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد.
معاون آموزشی وزارت علوم،  با اشاره به اينكه   100 هزار نفر ساعت کارهای ملی- استانی برای طرح آمایش صورت گرفته است:گفت: این طرح در راستای بررسی نیازهای آموزشی و صنعتی هر استان به فراخور نیازهای بومی و استانی انجام می‌شود. سعید قدیمی در حاشیه همایش معاونان آموزشی دانشگاهها در استان گیلان درباره جمع بندی کارگاه تخصصی برنامه ریزی آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاهها هنوز شیوه نامه اجرایی کردن آیین نامه اخیر کاردانی و کارشناسی را تهیه نکردند.

وی در این باره گفت: این در حالیست که هر چه زودتر باید آیین نامه جدید جایگزین آیین نامه پیشین شود، از سوی دیگر دانشگاهها نگرانند که اعمال این آیین نامه برای ورودیهای جدید مشکلاتی پیش آورد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، ممکن است در این میان برخی دانشجویان ورودی سالهای گذشته هم تمایل داشته باشند بر اساس آیین نامه جدید سنجیده شوند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی تاکید کرد که دانشگاهها با توجه به اقتضائاتی که دارند باید شیوه نامه این آیین نامه را خودشان تهیه کنند.

وی ادامه داد: آیین نامه جدید کاردانی و کارشناسی تنها برای دانشجویان ورودی جدید لازم الاجراست و اگر قرار باشد برای ورودیهای سالهای گذشته هم اعمال شود ممکن است مورد اعتراض آنان قرار گیرد. وی با بیان اینکه بیش از 4 میلیون و 300  هزار نفر دانشجو در کشور وجود  دارد گفت :  نيازهاي كشور ايجاب مي كند که ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعيت درحال تحصيل  ، به فراگيري  آموزش‌های مهارتی  كاربردي و ۳۰ تا ۴۰ درصد دیگر،  به فراگيري آموزش‌های نظری و علمی بپردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...