شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ / ۲۰:۰۳
کد مطلب: 15120
۰

تجویزهورمون رشد برای کودکان توسط متخصصان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : تجویز هورمون رشد برای بلندتر شدن قد کودکان توسط متخصصان غدد اشکالی ندارد.
دکترˈ سعید حسینیˈ در گفت و گو با ایرنا افزود : یکی از معضلات خانواده های امروزی بلندترشدن قد کودکان با استفاده از روش های درمانی است .

وی خاطرنشان کرد : قد کودکان جنبه ارثی و ژنتیک دارد . در واقع میزان قد پدر و مادر تعیین کننده بلندی و کوتاهی قد هر کودک است ولی در کنار مقوله ارثی بودن ، فاکتورهای دیگری هم وجود دارد که خانواده ها با رعایت کردن این فاکتورها می توانند قد کودکان خود را افزایش دهند.

حسینی گفت : در دوران رشد قدی کودکان با استفاده از داروها و هورمون های رشد می توان به بلندی قد کمک کرد. بسیاری از خانواده ها برای افزایش قد کودکان خود از متخصصان غدد و پزشکان درخواست تجویز هورمون رشد می کنند که با نظر این متخصصان استفاده از این هورمون ها اشکالی ندارد.

متخصص تغذیه ادامه داد: این هورمون ها زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که صفحه رشد در کودکان بسته نشده باشد .

صفحه رشد که به آن صفحه اپی فیزیال Epiphyseal plate هم گفته می شود منطقه ای در دو انتهای استخوان های بلند کودکان است که رشد می کند و مسئول رشد استخوان است. در واقع فعالیت صفحه رشد است که موجب بزرگ شدن و بلند شدن استخوان در کودکان می شود.

حسینی تغذیه مناسب در دوران کودکی را بهترین راه بلندترشدن قد کودکان دانست و گفت : تغذیه درست و استفاده از مواد مغذی در دوران رشد قدی کودکان زمینه بلندی و افزایش قد را در کودکان ایجاد می کند .چنانچه استفاده از کلسیم ، روی ، منیزیم و ویتامین ها از طریق مواد غذایی به همراه انجام حرکات ورزشی به ویژه پرشی در بلندترشدن قد کودکان بسیار موثر است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت : ˈروی ˈ یکی از مهمترین عناصری است که در بلندترشدن قد کودکان بسیار موثر است و طبق بررسی هایی که در ایران انجام شده کمبود روی در کودکان ایران شایع است .

حسینی ادامه داد: رشد قدی در دختران حداکثر در 19 سالگی و پسران در 20 تا 23 سالگی است .

وی در مورد چاقی و اضافه وزن کودکان ایرانی خاطرنشان کرد : اضافه وزن وچاقی در کودکان ایرانی امروزه بسیار مشاهده می شود و اگر در دختران این چاقی تداوم داشته باشد می تواند منجر به بلوغ زود رس شود و بدین ترتیب پس از بلوغ قد دختران 6 تا 7 سانت رشد خواهد داشت .

این متخصص تغذیه مصرف شیر و لبنیات به اندازه 3 تا 4 لیوان در روز برای کودکان به همراه استفاده از مکمل ها و ویتامین ها را با تجویز پزشک برای آن دسته از کودکان که بدنشان نیازمند این گونه ویتامین ها است ، توصیه کرد .

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.