شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۰۶:۱۰
کد مطلب: 15233
۰
۳

شرط پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

حفظ کیفیت شرط پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه علوم پزشکی تهران رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه ایجاد ظرفیت مازاد با پرداخت شهریه یک ظرفیت قانونی است، گفت: از آنجایی که کیفیت آموزشی از اولویت های این دانشگاه ها است برنامه فوری برای پذیرش دانشجویان پولی نداریم.
دکتر باقر لاریجانی در گفتگو با مهر با اشاره به اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه پذیرش دانشجویان شهریه ای در دانشگاه های علوم پزشکی، افزود: ایجاد ظرفیت مازاد با پرداخت شهریه یک ظرفیت قانونی در برنامه پنجم توسعه است که در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وضعیت این دانشگاه در پذیرش دانشجو در دوره های مختلف، اظهار داشت: در چند سال اخیر بیش از 2 برابر دانشجویان در دوره های PhD و کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تربیت می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از دانشجویان دوره PhD در رشته های های پزشکی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: با توجه به افزایش ظرفیت در دانشگاه علوم پزشکی برنامه فوری برای پذیرش دانشجویان شهریه ای در دستور کار نداریم.

لاریجانی در عین حال خاطر نشان کرد: در صورتی که هر یک از دانشکده ها مایل باشند ممکن است گامهایی در این زمینه برداشته شود.

نحوه سیاستگذاری در زمینه پذیرش دانشجویان پولی

وی تعداد دانشکده های این دانشگاه را 15 دانشکده ذکر کرد و ادامه داد: سیاستگذاری در زمینه پذیرش دانشجویان شهریه ای در دوره کارشناسی ارشد با همکاری این دانشکده ها صورت خواهد گرفت.

اجباری در کار نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجویان شهریه ای قانون برنامه پنجم است، اضافه کرد: کیفیت آموزشی در این دانشگاه از اولویت های این دانشگاه است از این رو اجباری برای دانشکده ها در زمینه پذیرش دانشجویان پولی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق آزاد یکی از با کیفیت ترین برنامه های آموزشی دنبال می شود، خاطر نشان کرد: تلاش می شود در صورتی که دانشکده های این دانشگاه ظرفیت لازم را داشته باشند به شرط حفظ کیفیت آموزشی اقدام به پذیرش دانشجویان شهریه ای کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام . چرا دانشگاه های خودمان ظرفیت پذیرش دانشگاه دار باید خارج از کشور هزینه کنیم .حالا مگه هرکس کنکور رتبه نیاورد ضریب هوشی پایینی داردوباید از هدفش و انگیزش دور بش؟من رتبه ام بالا اگردانشگاه داخل کشور خودم من و نپذیرفت با دل وجون پولم و برای ادامه تحصیل خارج از کشور خرج می کنم خواهشمنداست همکاری کنید.شعار تولید داخل حمایت از محصولات یادتون نر.
منطقی
Iran, Islamic Republic of
شما با پولتون هر کاری دوست دارید انجام بدید همانطور که تا حالا هم انجام دادید ولی حق تحصیل با رتبه های بالا در رشته های پزشکی رو ندارید، سلامت مردم جز خط قرمزهای ملی هست
تنها راه حل انحلال دانشکاههای پولی هست اون هم از هر نوعش، چه آزاد چه پردیس، چه بین المللی
رویا
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا باید بخاطر یه کنکور جووونای ما برن کشور غریب و دور از خاتواده باشن تمام کشورهای پیشرفته ی دنیا در رشته هایی مانند پزشکی و دندان پزشکی پذیرش با شهریه های بالا دارند واقعا خیلی ها عاشقانه با این رشته ها علاقه مندند اما شرایط های سخت مانع رسیدن به علایقشان میشود ارزو میکنم که یک روز در کشور خودمون هرکسی با پرداخت شهریه بتونه توی رشته ی مورد علاقه اش تحصیل کنه و عاشق کار و میهنش باشه و صرفا بخاطر تحصیل راهی غربت نشه و سرمایه ی ملی در کشور حفظ بشه
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.