جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۳
کد مطلب: 15287
۰

مصوبات جدید وزارت علوم درباره رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم از تازه ترین مصوبات این دفتر در خصوص رشته ها و واحدهای دانشگاه آزاد خبر داد و اعلام کرد که از این به بعد رشته های تحصیلات تکمیلی در پردیسهای این دانشگاه دانشجو می پذیرند.
ابوالفضل حسنی در گفتگو با مهر اضافه کرد: پیش از این کمیته ای در شورای گسترش موظف به بررسی مجوزهای رشته ها و واحدهای بدون مجوز علوم تحقیقات دانشگاه آزاد بود که در این راستا به تازگی جلسه ای با معاون آموزشی این دانشگاه برگزار شد.

وی به یکی از مهمترین مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: مقرر شد مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاههای مادر در پردیسهای هر استان اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

حسنی با یادآوری این موضوع که باید تمام رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد تا سال تحصیلی آینده مجوز دار شوند، اظهار داشت: این رشته ها از سال تحصیلی مذکور باید به سوی قطعی شدن پیش روند زیرا به علت کمبود هیئت علمی بدون مجوز بودند.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با بیان اینکه واحدهای دارای بدون مجوز بر اساس حداقلها و زیرحداقلها باید در لیست بررسی قرار گیرند، ادامه داد: بسیاری از این مراکز بدون داشتن مجوز قطعی اقدام به جذب هیئت علمی کرده بودند که این امر خلاف مجوزهای دفتر گسترش وزارت علوم است.

وی گفت: از این رو مقرر شد برای بررسی مجوزهای این واحدها و رشته هایشان، هیئت علمی ها را با فاصله هفتاد کیلومتر در این واحدها مورد پذیرش قرار دهیم و علاوه بر این هیئت علمیهای پاره وقت یا نیمه وقت به عنوان یک نیروی تمام وقت برای این واحدها در نظر گرفته شود تا واحدها و رشته ها از این وضعیت در دانشگاه آزاد خروج پیدا کنند و استانداردسازی مدنظر صورت گیرد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!