کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر حاجی‌بابایی به فرانسه

3 آذر 1391 ساعت 17:12


برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در فرانسه
وزیر آموزش و پرورش به فرانسه رفت تا در اجلاس جهانی «آموزش برای همه» شرکت کند.
حمیدرضا حاجی‌بابایی که هم‌‌اکنون سکان‌دار دستگاه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است، روز سه‌شنبه 30 آبان ماه عازم کشور فرانسه شد. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، حاجي بابايي كه در رأس هيأتي متشكل از معاون و مديران بخش هاي مختلف آموزش و پرورش و تني چند از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، براي شركت در اجلاس سه روزه ˈآموزش براي همهˈ يونسكو كه با حضور وزراي 50 كشور جهان كه در زمينه آموزش و پرورش به اقدامات مؤثري دست زده اند، به پاريس سفر كرده است،


* بازدید از مدرسه سعدی شهر پاریس

حاجی‌بابایی در روز چهارشنبه اول آذر به همراه چند تن از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سفیر ایران در فرانسه از مدرسه سعدی شهر پاریس بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این بازدید در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان این مدرسه اظهار داشت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، حمایت و توجه بیشتر به مدارس خارج از کشور در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است .

وی بر بررسی و حل مشکلات معلمان مدارس خارج از کشور تأکید کرد.

*‌ حضور در مراسم عزاداری ایرانیان مقیم فرانسه

وزیر آموزش و پرورش در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که توسط ایرانیان مقیم فرانسه برگزار شده بود، شرکت کرد.

همراهان وزیر در سفر به فرانسه، 2 نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و  رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان هستند.

* بازدید از دفتر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو

وزیر آموزش و پرورش به منظور آشنایی با مسائل آموزش و پرورش ایران در یونسکو از دفتر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو بازدید کرد.

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس جهانی «آموزش برای همه»

نشست مقدماتی اجلاس جهانی «آموزش برای همه» با حضور 80 تن از سران و وزرای کشورهای جهان در شهر پاریس برگزار شد.

* آموزش برای همه

اعلامیه آموزش برای همه در سال 1990 میلادی با داشتن 6 هدف در راستای آموزش و تربیت تمام افراد جامعه، با سواد کردن افراد جامعه، آموزش دانش‌های مفید در زندگی به امضا رسید و مقرر شد، وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو یونسکو تا سال 2015 میلادی این اهداف را در کشور خود محقق کنند.  
يونسكو به تعهدات خود در قبال آموزش كودكان مظلوم غزه توجه بيشتري كند

وزير آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران از يونسكو خواست به تعهدات خود در قبال آموزش كودكان مظلوم غزه توجه بيشتري داشته باشد. وزير آموزش و پرورش با گراميداشت ياد دانش آموزان ،دانشجويان و معلمان فلسطيني درغزه گفت: لازم مي دانم ازآنها به دليل اينكه در شرايط جنگي و در زير آماج گلوله ها همچنان به تلاش مقدس خود براي تحقق اهداف آموزش همگاني ادامه مي دهند، قدرداني كنم.

وي با اشاره به موفقيت هاي آموزشي جمهوري اسلامي ايران در چند سال اخير افزود: از ميان 195 عضو دائمي يونسكو 50 كشوري كه توانسته است به پيشرفتهايي در زمينه آموزش همگاني دست يابند به اين نشست دعوت شده اند وجمهوري اسلامي ايران يكي از اين كشورهاست كه در بخش هاي مختلف ،رتبه هاي برتري را كسب كرده است.

دكتر حاجي بابايي  اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران ،نظر به جايگاه ويژه آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارتي، در سه محور اصلي ايجاد چارچوب هاي قانوني، تعريف و اجراي برنامه هاي مربوطه در چارچوب تحقق هدف سوم آموزش براي همه و همچنين تعريف اولويت ها و راهبردهايي براي دستيابي به اين هدف تا سال 2015 اقدامات بسيار قابل قبولي را انجام داده است.

  ديدار با وزير آموزش تايلند درحاشيه نخستين اجلاس جهاني آموزش براي همه در پاريس:
حاجي بابايي عصر پنجشنبه در حاشيه اجلاس سه روزه سازمان علمي، آموزشي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) در زمينه ˈآموزش براي همهˈ در ديدار با همتاي تايلندي خود، افزود: در شرايط جاري، تعريف سنتي از سواد مبتني بر خواندن و نوشتن صرف، تعريف جامعي نبوده و لازم است سواد را بر پايه نيازها و همچنين تحولات جديد بازتعريف كرد.

حاجي بابايي به موفقيت هاي چشمگير جمهوري اسلامي ايران  در عرصه تحقق اهداف شش گانه ˈآموزش براي همهˈ يونسكو اشاره كرد و افزود: جايگاه آموزش هاي فني و حرفه اي در ايران به ميزان قابل توجهي ظرف ساليان اخير ارتقا يافته است.  
ايران يكي از 6 كشور موفق در اجراي برنامه آموزشي برابري جنسيتي در جهان
حاجي بابايي در نخستين اجلاس جهاني آموزش براي همه در پاريس: جمهوري اسلامي ايران اقدامات متعددي را براي تحقق اهداف ششگانه آموزش براي همه به مورد اجرا گذاشته و اين اقدامات، نتايج بسيار خوبي را تاكنون در پي داشته كه بويژه برخي از اين نتايج بسيار قابل توجه است.

وي با اشاره به گزارش سال 2012 ميلادي يونسكو در زمينه هاي آموزش عمومي در سطح كشورها گفت: در اين گونه گزارش ها توجه بيشتر به وضع واقعي كشورها و پيشرفت هاي حاصله توسط آنها و نيز استفاده از آمار و گزارش هاي ارائه شده توسط مراكز و ارگان هاي رسمي اين كشورها در زمينه هاي مورد بررسي، مي تواند به ارتقاي محتوا و افزايش ميزان سنديت آن كمك كند.

وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: موضوع برابري جنسيتي و ارتقا سطح دانش و سواد دختران و زنان در ايران به درستي در گزارش سال 2012 يونسكو مورد اشاره قرار گرفته است  به نحوي كه براي مثال در موضوع برابري جنسيتي و ارتقاي سطح دانش و سواد دختران و زنان درجمهوري اسلامي ايران در گزارش سال 2012 يونسكو ، پايش آموزش براي همه مورد اشاره قرار گرفته است كه ايران در ميان شش كشور موفق در اين زمينه قرار دارد.

دكتر حاجي بابايي  افزود: برابري جنسيتي و ارتقاي سطح دانش و سواد دختران و زنان درجمهوري اسلامي ايران با بسيج امكانات و سرمايه گذاري چشمگير صورت پذيرفته به نحوي كه ثبت نام در مدارس براي كودكان در سن مدرسه به حدود100 در صد رسيده است .


کد مطلب: 15409

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15409/سفر-حاجی-بابایی-فرانسه

میگنا
  https://www.migna.ir