کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقد کردن چک‌ با نسل پیشرفته عابر بانک‌ها

6 آذر 1391 ساعت 7:28


نقد کردن چک‌ بدون دخالت نیروی انسانی
نسل جدید دستگاه‌های عابر بانک‌ قادر به ارائه طیف گسترده و پیچیده‌تری از خدمات بانکی به مشتریان، بدون نیاز به دخالت کارمندان می‌شوند.


به گزارش ایسنا، برخی از دستگاه‌های عابر بانک (ATM)‌ برای انجام خدماتی مانند نقد کردن چک همچنان نیازمند دخالت نیروی انسانی هستند؛ اما محققان در حال توسعه فناوری‌هایی هستند تا ارائه خدمات بانکی پیچیده‌تر را از پشت باجه‌های بانک به صفحه نمایش رایانه، تلفن همراه یا عابر بانک‌ها انتقال دهند.

نخستین نسل از «باجه بانکداری سلف سرویس» در شیکاگو مورد بهره برداری قرار گرفته که خدمات متنوع بانکی را در ساعات مختلف شبانه‌روز و بدون نیاز به حضور فیزیکی نیروی انسانی به مشتریان ارائه می‌دهد.


این سیستم، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت مشتریان و عدم نیاز به حضور در صف‌های طولانی بانک، باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های جاری بانک نیز می‌شود.


از اوایل سال 2013 میلادی، مشتریان قادر به نقد کردن چک‌ها از طریق «باجه بانکداری سلف سرویس» خواهند بود.


بر اساس اعلام اتحادیه بانکداران آمریکا، بانکداری اینترنتی با 39 درصد، در رتبه نخست شیوه مدیریت حساب های بانکی قرار دارد و استفاده از دستگاه های عابر بانک با 12 درصد پس از مراجعه به شعبات در رتبه سوم قرار دارد؛ هزینه هر تراکنش بانکی در شعبه چهار دلار، در عابر بانک ها 59 سنت و برای خدمات اینترنتی نیز 56 سنت است.


مسؤولان بانک‌ها در تلاش هستند که با رونق بانکداری اینترنتی و توسعه فناوری های دستگاه‌های عابر بانک، علاوه بر ارائه خدمات متنوع، هزینه‌های جاری خود و مشتریان را کاهش دهند.


کد مطلب: 15456

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15456/نقد-کردن-چک-نسل-پیشرفته-عابر-بانک-ها

میگنا
  https://www.migna.ir