جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۷
کد مطلب: 15557
۰

درصد ناباروری زوج‌های ایران

۷ درصد زوج‌ها نابارورند
وزیر بهداشت از آمار ۷ درصدی ناباروری زوج‌ها در ایران خبر داد و گفت: داروهای درمان ناباروری همچنان گران است و در فهرست ۲۰۲ قلم داروی پیشنهادی برای بیمه‌ها که در دولت هم تصویب شد این داروها وجود دارند که متأسفانه هنوز بیمه‌ها پوشش نمی‌دهند.
به گزارش فارس، مرضیه وحیددستجردی صبح امروز با حضور در بیمارستان جامع زنان شهید اکبرآبادی از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید و بخش IVF آن را افتتاح کرد.

وی یکی از برنامه‌های راهبردی و اساسی وزارت بهداشت را برنامه سلامت زنان عنوان کرد و گفت: ‌زنان محور سلامت خانواده و جامعه هستند و اگر مادری سالم نباشد نمی‌تواند نوزاد و کودک سالمی را هم تربیت کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز 4 بیمارستان جامع زنان در شهر تهران فعال است و تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید حداقل یک بیمارستان جامع زنان را ایجاد کنند.

به گفته وحید دستجردی بیمارستان جامع زنان در شهر‌های اصفهان، مشهد، شیراز و یزد راه‌اندازی شده و در بقیه شهرها نیز در حال راه‌اندازی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌ها و ایجاد بسته‌های سلامت و سطح‌بندی مادر و نوزاد توانسته‌ایم میزان مرگ و میر مادران باردار را به 21 در صدهزار تولد زنده برسانیم چرا که در سه سال و نیم پیش که وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم این میزان 24 در صدهزار تولد بود ولی سازمان بهداشت جهانی همواره آمار 140 در صدهزار را اعلام می‌کرد که با دعوت از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی این آمار تغییر کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر بخواهیم یک دهم درجه از میزان مرگ و میر مادران را کم کنیم این کار بسیار سخت است، افزود: در این راستا باید مراقبت‌های ویژه و جدی برای سلامت مادران باردار بگذاریم و ظرف برنامه پنجساله باید مرگ مادر به 15 در صدهزار تولد زنده برسد؛ البته اکنون 3سال زودتر به اهداف هزاره سوم در زمینه مرگ مادران باردار دست یافته‌ایم.

وحید دستجردی بیمارستان جامع زنان اکبرآبادی را یکی از بیمارستان‌های تاثیرگذار در ارائه خدمات به مادران باردار عنوان کرد و گفت: امروز مقالات این بیمارستان در کنار مراکز بسیار بزرگ دنیا قرار می‌گیرد که باید به تمام اساتید و پزشکانی که در این بیمارستان کار می‌کنند تبریک گفت چرا که مرگ و میر مادران باردار در این بیمارستان طی یکسال اخیر نصف شده است و از مجموع 12 هزار زایمانی که در این بیمارستان انجام می‌شود، فقط 24 درصد زایمان‌ها به دلیل اندیکاسیون‌ها و پرخطر بودن وضعیت مادر و نوزاد به سزارین منجر می‌شود و 50 درصد زایمان‌ها به طور طبیعی بوده و بقیه آمار سزارین مربوط به سزارین‌های تکراری است که مادر باید حتماً به دلیل سزارین‌های قبلی دوباره سزارین شود.

انجام زایمان در آب و زایمان بدون درد در بیمارستان اکبر‌آبادی از نقاط قوت دیگری بود که وزیر بهداشت به آن اشاره کرد و گفت:بیش از 600 عمل جراحی در ماه در این بیمارستان انجام می‌شود.

وی در مورد راه‌اندازی بخش IVF در این بیمارستان گفت: «‌امروزه 7 درصد زوج‌ها نابارورند و 14 درصد مردان و زنان از این مشکل رنج می‌برند» که با راه‌اندازی این بخش در بیمارستان امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری را به زوجین ارائه کنیم که وجود خدمات تخصصی مانند PGD برای قبل از تولد جنین در اختیار زوجین قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه هزینه درمان نازایی و استفاده از IVF در این بیمارستان چه تفاوتی با بقیه مراکز دارد گفت:‌ به هر حال داروهای درمان ناباروری داروهای گرانی است که تحت پوشش بیمه قرار ندارند اما در لیست 202 قلم دارویی که به دولت اعلام شد تمام داروهای مربوط به نازایی در این فهرست گنجانده شده که دولت هم آن را تصویب کرد و امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر هم زودتر آنرا زیر پوشش ببرند تا این گرفتاری حل شود. البته تمهیداتی اندیشیده شده تا هزینه درمان بیماری نازایی نسبت به بقیه مراکز پایین‌تر باشد. تصاویر- مراسم افتتاح بخش IVF بیمارستان شهید اکبرآبادی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت