پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۱۹
کد مطلب: 15605
۰

زنان، مردان خائن را از روی قیافه تشخیص می‌دهند!

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد که دست‌کم در گروه مطالعه، زنان توانایی معناداری برای تشخیص مردان با سابقه خیانت در رابطه، آن هم فقط از روی یک عکس دارند؛ توانایی‌ای که مردان در مورد زنان ندارند.


به گزارش خبر آن لاین، محققان به تازگی مدعی شده‌اند که زنان، در مقایسه با مردان، توانایی بالاتری در تشخیص افراد خائن دارند.


بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، محققان سابقه روابط 189 نفر سفیدپوست بزرگسال را بررسی کردند. سپس از آن‌ها عکس گرفته و این عکس‌ها را به 34 مرد و 34 زن بزرگسال نشان دادند. از این افراد خواسته شد تا تصمیم بگیرند که کدام افرادی که در عکس‌ها می‌بینند، سابقه‌ای از خیانت در روابط دارند.


به گفته این محققان، شرکت‌کنندگان زن، درصد نه چندان زیاد اما معناداری از مردانی را که سابقه‌ای از خیانت در رابطه خود دارند تشخیص می‌دهند؛ این در حالی است که مردان، نمی‌توانند حدس درستی در این رابطه در مورد زن‌ها بزنند و در واقع، آن‌ها نمی‌توانند به درستی، وجود سابقه خیانت را در زندگی زنی که تصویرش را می‌بینند، حدس بزنند.


وقتی از زنان در مورد دلیل حدس‌هایشان سوال شد، آن‌ها به ویژگی‌های مردانه در چهره اشاره کردند که از آن جمله، می‌توان به چانه‌های مربعی مردان اشاره کرد؛ بنابراین،‌ شاید باید خانم‌ها در مورد مردان با چانه‌های مربعی بیشتر مراقب باشند! در واقع پیش از این هم مطالعاتی در این زمینه انجام شده که می‌تواند تاییدی برای این نظر باشد. اما مردان، ‌معمولا زنانی را دارای سابقه خیانت می‌دانند که چهره‌های جذاب‌تری دارند که معیار درستی نیست و هیچ همبستگی با خیانت در رابطه ندارد.


محققان این مطالعه می‌نویسند: «ما به این نتیجه رسیدیم که احساس خیانت در رابطه از روی چهره، ‌می‌تواند تا حدی در واقعیت ریشه داشته باشد. حداقل در مورد زنان این‌طور است و این ویژگی ممکن است به افراد کمک کند تا در مورد افرادی که شناخت کمی از آن‌ها دارند،‌ بهتر تصمیم بگیرند که آیا می‌تواند فرد مناسبی باشد یا نه.»


هر چند این نتایج جالب به نظر می‌رسند، اما اطلاعات به دست آمده از این مطالعه بسیار محدود است و نمونه‌ها برای به دست آوردن یک رابطه همبستگی معنادار بسیار کوچک هستند؛ به همین دلیل،‌ باید منتظر نتایج جالبی که سایر محققین با نمونه‌های بزرگ‌تر به دست خواهند آورد بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی