جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۳
کد مطلب: 15606
۰

پزشکان و پرستاران واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند

یک متخصص داخلی اعلام کرد: واکسن آنفلوآنزا برای کسانی که با انواع بیماری‌ها سروکار دارند مانند پزشکان و پرستاران بسیار ضروری و مفید است.
به گزارش شبکه ایران، هوشمند نوشاد در گفت‌وگو با فارس افزود: واکسن آنفلوآنزا برای افراد مسن و همچنین کودکان و افراد در معرض خطر بسیار مفید خواهد بود و طبق تحقیقات تا 90 درصد از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه این افراد در معرض خطر می‌تواند اوایل پاییز یک مرتبه این واکسن را تزریق کنند ادامه داد: آنفلوآنزا با سرماخوردگی تفاوت زیادی دارد بنابر این افراد مبتلا به سرما‌خوردگی نمی‌تواند از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

نوشاد در بیان علائم سرماخوردگی گفت: سرماخوردگی تب بالایی ندارد حدود نیم درجه تب را نشان می‌دهد علائم آبریزش بینی و کوفتگی بدن را دارد اما با گذشت 5 روز خاتمه می‌یابد و نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک نیست.

وی افزود: افراد مبتلا به سرماخوردگی می‌توانند با مصرف داروهای آنتی‌هیستامین و استامینوفن جلوی کوفتگی درد خود را بگیرند. اما در آنفلوآنزا درد شدید ران مفصلی دیده شده و عوارض درد در افراد مستعد بسیار شدیدتر است.

این متخصص داخلی گفت: افراد سالمند و کسانی که ایمنی پایینی دارند و همچنین بیمارانی که به دلیل این ایمنی پایین به بیماری‌هایی مانند ذات‌الریه مبتلا شده‌اند علائم آنفلوآنزا را به شدت در این افراد می‌توان دید.

نوشاد گفت: افرادی که هنوز عوارض سرفه، ترشحات شدید بینی پیدا نکرده‌اند و به دلیل عامل باکتریایی عارضه شدید ندارند ممکن است پس از گذشت 10 روز بیماری سرماخوردگی‌شان خوب شده اما هنوز احساس کوفتگی و درد بکند این به این دلیل است که با گروهی از ویروس‌های سرماخوردگی بیماران مواجه می‌شوند.

نوشاد افزود: افراد مبتلا به ویروس‌های سرماخوردگی به مدت یک ماه پس از ابتلا ایمن هستند اما به دلیل کثرت بالای انواع ویروس‌ها نمی‌توان واکسنی را برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی تجویز کرد. اما در آنفلوآنزا حداکثر بیمار با دو ویروس سروکار دارد.

این متخصص داخلی در پایان نسبت به استفاده کودکان از واکسن آنفلوآنزا گفت: کودکان می‌توانند از این واکسن استفاده کنند اما برای کودکانی که در سن بسیار پایین هستند باید برای استفاده از این واکسن با متخصص کودکان مشورت شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ