پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۰
کد مطلب: 15651
۰

آغاز نهضت ساخت تجهیزات آزمایشگاهی/ مشوق تازه برای شرکتهای دانش بنیان

مدیر کل دفتر پشتیبانی وزارت علوم اعلام کرد: در صورتی که دانشگاه‌ها برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی موفق به عقد قرارداد با شرکتهای دانش بنیان شوند وزارت علوم بخشی از هزینه‌های قرارداد را متقبل می‌شود.
مهندس اسماعیل قادری فر در گفتگو با مهر، با اشاره به ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) در سال 89 افزود: این شبکه با هدف بهینه سازی استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و ارتقای تجهیزات تحقیقاتی آزمایشگاه‌ها وموسسات پژوهشی کشور توسط وزارت علوم طراحی شده است.

مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت پژوهشی وزارت علوم وضعیت توان تحقیقاتی دانشگاه‌ها را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: از سوی دیگر توان ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در شرکتهای دانش بنیان که بعضا از سوی اساتید و دانشجویان مدیریت می‌شود وجود دارد.

وی به برخی از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: از جمله این توانمندیها می‌توان به طراحی و ساخت میکروسکوپ اتمی اشاره کرد که از فناوری بالایی برخوردار است.

قادری فر با تاکید بر توجه دانشگاه ها به توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان، یادآور شد: دانشگاه ها باید به توان شرکت‌های دانش‌بنیان توجه داشته باشند تا بتوانیم نهضتی در زمینه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در کشور ایجاد کنیم.

وی از حمایت های وزارت علوم از طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد و در این باره توضیح داد: در صورتی که دانشگاه ها در چارچوب سیاستهای شبکه آزمایشگاه‌های ایران (شاعا) موفق به عقد قرارداد با شرکتهای دانش بنیان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی شوند، وزارت علوم 30 تا 40 درصد هزینه های قرارداد را متقبل می شود.

مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این حمایت‌ها بلاعوض خواهد بود، ادامه داد: این اقدام مشوقی برای حمایت از تولیدات دانش بنیان داخلی خواهد بود.

قادری فر با اشاره به حضورشرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه که از 25 تا 30 آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، در بخش تجهیزات آزمایشگاهی 40 دستاورد عرضه خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو