پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۵
کد مطلب: 15711
۰

مادران با افسردگی بعد از زایمان چه کنند؟

یک روان پزشک با اشاره به افرادی که قبل از زایمان دچار افسردگی شده‌اند یا سابقه خانوادگی داشته‌اند، گفت: این دسته از افراد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی‌های بعد از زایمان هستند که البته با داشتن روابط اجتماعی قوی، همنشینی با اطرافیان و حمایت از آنها می‌توان از پیشرفت و بروز این نوع از افسردگی‌ها جلوگیری کرد.


دکتر محمد اربابی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: 10درصد از زنان بعد از زایمان دچار افسردگی می‌شوند که این نوع از افسردگی‌ها تا 2 هفته و در برخی از افراد زمان زیادی به طول می‌انجامد.

دکتر اربابی تصریح کرد: بدن افراد بعد از زایمان دچار تغییرات هورمونی می شود که این دگرگونی موجب بروز افسردگی بعد از زایمان خواهد شد اما این تنها دلیل ظهور افسردگی نیست بلکه شرایط اجتماعی و خانوادگی نامناسب نیز به همان اندازه در مبتلا شدن افراد به افسردگی های بعد از زایمان بسیار موثر است.

این روان پزشک در ادامه با اشاره به افرادی که بعد از زایمان نگران سلامت خود و فرزندشان هستند، گفت: زنان بعد از زایمان علاوه بر اینکه احساس نگرانی می‌کنند از داشتن علایمی نظیر روحیه غمگین، عدم لذت بردن از زندگی، بی خوابی، بی اشتهایی، ناامیدی وافکار مربوط به مرگ رنج می برند.

دکتر اربابی در ادامه گفت: افرادی که سابقه افسردگی قبلی یا خانوادگی داشته‌اند بعد از زایمان بیشتر در معرض افسردگی هستند که می توان با داشتن روابط اجتماعی قوی و حمایت از آنها از بروز مجدد این نوع از افسردگی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به افرادی که بعد از زایمان دچار افسردگی‌های طولانی مدت می‌شوند، گفت: این دسته از افراد باید به روان پزشک یا مشاوره برای درمان مراجعه نمایند.

دکتر اربابی در پایان همنشینی و صحبت با اطرافیان را در عدم پیشرفت و بروز افسردگی‌های بعد از زایمان بسیار موثر دانست و افزود: افراد می‌توانند با داشتن ارتباط اجتماعی قوی مانع از بروز افسردگی‌های بعد از زایمان در بارداری‌های مجدد شوند.




نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود