پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ / ۱۹:۱۶
کد مطلب: 15737
۰
۱

تنبيه بيش فعال ها ممنوع!!

تنبیه بدنی کودکان بیش‌فعال آنها را دچار اختلال‌های روان‌پزشکی کرده و حس انتقام‌جویی را در این کودکان ایجاد می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شروع اختلال بیش‌فعالی و بروز برخی علایم این بیماری از سن سه‌سالگی (زیر پنج‌سالگی) است ولی تشخیص قطعی آن در سن بالای پنج سالگی امکان‌پذیر می‌شود زیرا در سنین زیر پنج سال ممکن است فعالیت‌های کودک با بازیگوشی‌های طبیعی او اشتباه گرفته شود و در بستگان درجه یک شایع‌تر است.

ولی بیشترین علت‌هایی که موجب این اختلال می‌شود علاوه بر ایجاد تغییر در سیستم عصبی شیمیایی بدن، علت‌های محیطی از جمله صدمات مکانیکی که در زمان تولد به سیستم عصبی وارد می‌شود و مواجه با برخی سموم در دوران پیش از تولد است.

کودکان بیش‌فعال اگر در سن مدرسه باشند، نمی‌توانند به آرامی به طور مداوم سر جای خود بنشینند، مدام در کلاس می‌چرخند و دست و پای آنان حالت بی‌قراری دارد. این کودکان دایم روی صندلی تکان می‌خورند، معمولا کارهایی که انجام می‌دهند پر سر و صدا است و بسیار پرحرفند.

اگر این بیماری درمان نشود، گروهی از این کودکان در سنین بالا به مواد مخدر و سیگار، دزدی، دروغ‌گویی و بزهکاری گرایش می‌یابند و گروه دیگر نیز دچار اختلال افسردگی می‌شوند. کودکانی با علایم بیماری بیش‌فعالی بسیار تنبیه می‌شوند و مورد انتقاد قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل ممکن است دچار اختلال افسردگی و اضطراب شوند.

اولین گام در درمان این بیماری، درمان دارویی است. شرکت در جلسات مشاوره نیز از راه‌های درمان این کودکان است ولی ضمن آن نیز به دلیل ایجاد تغییر در سیستم عصبی شیمیایی، برای رفع این اختلال نیاز به دارو وجود دارد.

نکته: بهتر است خانواده‌ها انرژی زياد اين کودکان را در جنبه‌های مثبت مانند ورزش‌هایی که انرژی زیادی از بچه‌ها می‌گیرند مانند دویدن در زمین‌های بزرگ، ورزش‌های مورد علاقه کودک یا پیاده‌روی در مسافت‌های طولانی صرف کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سلام و با تشکرنظریه های اخیر در مورد بیش فعالی این نکته را که انرژی زیاد این کودکان را باید تخله کرد رد می کنند!به این دلیل که بیش فعالی را اصلا معلول انرژی زیاد نمی دانند و همانطور که گفته شد معلول مشکلات سیستم عصبی می دانند که به طور جبری کودک برای فعال نگهداشتن ذهن به طور ناخواسته مجبور به تحرک بیشتری می شود.و اتفاقا بازیهایی مثل شطرنج و منچ و...که بازیهای آرام یهستند را برای افزایش توجه و کنترل تکانشگری و...پیشنهاد می کنند.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی