پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۱
کد مطلب: 15756
۰

کاهش سن ابتلا به بیماری ایدز از 30 به 18 سال

همایش مبارزه با بیماری ایدز امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان برگزار شد.

به گزارش فارس ؛ رضا شعبان‌نژاد در این همایش درخصوص اهداف برپایی چنین مراسم‌هایی در سطح دانشگاه و لزوم آشنایی با خطرات بیماری مهلک ایدز اظهار داشت: بررسی مشکلات و معضلات اجتماعی و ارائه راه‌کارهای کارشناسی شده در راستای برطرف‌ کردن آن یکی از مهم‌ترین وظایف مراکز علمی و دانشگاهی است که لازم است، در این راستا تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معضلاتی که امروز جامعه و به‌ویژه قشر جوان را مورد تهدید جدی قرار داده، بیماری خطرناک ایدز است که این بیماری به لحاظ حساسیت و اثر خطرناک‌ خود مورد توجه دانشمندان قرار داشته که البته برنامه‌های متعددی در سراسر جهان در راستای مقابله با آن در حال انجام است.

معاون دانشجویی دانشگاه‌‌ آزاد اسلامی واحد تاکستان عنوان کرد: متأسفانه، طبق آمارهای رسمی کشور سن ابتلا به این بیماری از 30 به 18 سال رسیده است که این شاخص هشداردهنده، نشان‌دهنده حاد شدن این مسئله و معضل در کل کشور است.

شعبان‌نژاد افزود: استفاده از سرنگ‌های آلوده توسط معتادان و عدم رعایت نکات بهداشتی در مسائل جنسی از عوامل مهم ابتلا به این بیماری عفونی است، بنابراین باید جوانان و نوجوانان را با راه‌های ابتلا به این بیماری خطرناک آشنا کرد تا از بروز مشکلات و به‌ویژه از فروپاشی کانون خانواده‌ جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برنامه‌های متعدد و قابل توجهی را در راستای آگاهی‌بخشی به جوانان و به‌ویژه دانشجویان پیرامون ایدز و سایر معضلات اجتماعی با حضور کارشناسان با تجربه و متخصص تدارک دیده است، تصریح کرد: این برنامه‌ها با هدف آگاه‌سازی دانشجویان از خطرات پیش‌رو در مورد این بیماری اجرا می‌شود.

تعدادی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان در حاشیه این مراسم با تشریح راه‌های ابتلا به بیماری ایدز، راه‌کارهای مبارزه و گرفتار نشدن به دام این بیماری عفونی و مهلک را بررسی کرده و به سوال‌های تعدادی از دانشجویان پیرامون بیماری ایدز پاسخ دادند.




نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم