کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند شغل مناسب برای افراد خلاق

26 آذر 1391 ساعت 11:45


اگر شما ذهن خلاقی دارید، شغل های خاصی متناسب با وجود شما می باشد تا بتوانید به خوبی در زندگی پیشرفت کنید.
به گزارش قدس آنلاین، رضایت شغلی بدون در نظر گرفتن بحث درآمد، بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهد. اگر شما فرد خلاقی هستید، نیاز به فعالیت در مشاغلی دارید که ذهن شما را به کار گرفته و خلاقیت شما را نمایان کند. در اینجا فهرستی از مشاغل ایده آل برای افراد خلاق، پیشنهاد شده است.
1- طراح گرافیک:
یک طراح گرافیک با استفاده از هنر بصری، می تواند ارتباط خوبی بین افراد و سازمان های تجاری یا تبلیغاتی ایجاد کند. همچنین می تواند با طراحی آرم ها و یا لوگوهای خاص، در انتقال صحیح یک پیام نقش داشته باشد و متناسب با آن درآمد فروانی داشته باشد. یک طراح گرافیک می تواند در آژانس های تبلیغاتی، روزنامه ها و یا مجلات مشغول به کار شود.
2- طراح داخلی:
یک طراح داخلی؛ نگاهی خاص برای استفاده از فضا، به منظور زیباتر جلوه دادن آن دارد. یک طراح داخلی با در نظر گرفتن همه سلایق، می تواند یک محیط را طوری بچیند که با هر نظری جور درآید. عناصر طراحی از جمله؛ مواد، رنگ، وسایل و نور در نظر یک طراح داخلی بسیار پر اهمیت است و نیاز به جزئی نگری دارد.
3- رسانه:
یک حرفه مناسب برای افرادی که ذهن خلاق دارند، رسانه و سرگرمی است. خلاقیت از مهم ترین مهارت هایی است که در صنعت رسانه کاربرد دارد. رسانه های صوتی و تصویری، سازمان های تبلیغاتی، کانال های تلویزیونی و مراکز تولید برنامه می تواند گزینه خوبی برای اشتغال افراد خلاق باشد. البته اینگونه سازمان ها عموما دارای شرایط خاص و محدود در استخدام می باشند که نباید از فرصت های استخدامی آن ها غافل ماند.
4- گزارشگر رپورتاژی:
کار اینگونه گزارشگرها، تهیه رپورتاژ تبلیغاتی برای کاتالوگ ها، نشریات، مجلات، وب سایت ها، بیلبوردهای تبلیغاتی و روزنامه ها می باشد. هدف این افراد عموما بازاریابی برای یک برند تجاری است. وجود یک تیم خلاق در این کار باعث بالا رفتن درآمد برند تجاری و در نتیجه درآمد شخص خواهد شد. یک فرد مناسب و خلاق در این حرفه با ارائه کامل ترین محتوا در کوتاه ترین جملات می تواند افراد را به طور موثر و کارآمد جذب کند.
5- معمار:
یک معمار جدا از نیازی که به علوم فیزیک و ریاضی دارد، باید ذهن خلاقی نیز داشته باشد. یک معمار باید قادر به پیش بینی دقیق برای ساخت و ساز یک بنا باشد و بتواند قبل از ساخت، تصویر یا مدلی قابل قبول از بنا را به مشتری ارائه دهد. یک معمار با ایده های خلاقانه، باید نیازهای مشتری را درک کرده و بهترین طراحی را ارائه دهد.


کد مطلب: 15762

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15762/چند-شغل-مناسب-افراد-خلاق

میگنا
  https://www.migna.ir