چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ / ۲۰:۲۷
کد مطلب: 15786
۰

آغاز پذيرش دستيار در رشته دكتراي تخصصي پزشك خانواده در دانشگاه علوم پزشكي تهران

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: معاون آموزشي دانشگاه از پذيرش دستيار در رشته دكتراي تخصصي پزشك خانواده از 26 آذر ماه تا 11 بهمن ماه خبر داد.

دكتر جليلي در اين باره به بيان توضيحات بيشتر پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشكي تهران در راستاي اجراي مصوبه هفتاد و پنجمين نشست آموزش پزشكي و تخصصي وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكي پذيرش دستيار در رشته دكتراي تخصصي پزشك خانواده را از روز يكشنبه 26 آذرماه آغاز كرده و اين ثبت نام تا تاريخ 11 بهمن ماه ادامه دارد.
وي افزود: اين دوره به صورت تركيبي از آموزش هاي مجازي و حضوري و با همكاري دانشكده پزشكي و دانشكده مجازي انجام خواهد شد.
معاون آموزشي دانشگاه، با اشاره به شرايط پذيرش متقاضيان افزود: پزشكان عمومي كه به عنوان پزشك خانواده مشغول به كار هستند و دوره MPH پزشكي خانواده را به پايان رسانده اند مي توانند وارد اين دوره شوند. ساير متقاضيان نيز با شرايطي كه جزئيات آن در اطلاعيه فراخوان آمده است واجد شرايط پذيرش خواهند بود.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران اعلام كرد: داوطلبان مي توانند براي ثبت نام به سايت دانشكده مجازي دانشگاه علوم پزشكي تهران (http://etums.tums.ac.ir) مراجعه نمايند.
وي تاكيد كرد، داوطلبان بايد مدارك خود مبني بر دارا بودن شرايط ورود به دوره را از طريق سامانه دانشكده مجازي به آدرس (http://reg.tums.ac.ir) ارسال كنند.
دكتر جليلي زمان اعلام اسامي پذيرفته شدگان را همزمان با ميلات پيامبر اكرم (ص) خواند و افزود: بورد تخصصي رشته پزشك خانواده مدارك را بررسي و با استعلام نظرات شبكه و رييس دانشگاه مربوطه و پس از انجام مصاحبه علمي، اسامي پذيرفته شدگان نهايي  همزمان با ميلاد مبارك پيامبر اسلام در تاريخ چهارشنبه 11بهمن ماه از طريق همين سامانه اعلام مي شود.
وي دربخش ديگري از سخنان خود، رويكرد رشته تخصصي پزشك خانواده را تربيت پزشكاني سلامت‌نگر، جامع‌نگر، جامعه‌نگر، پاسخگو و با نگاه جامع به طبّ خواند و تصريح كرد: متخصّصين اين رشته به انسان در تمام ابعاد اعم از ابعاد جسمي، رواني، معنوي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي مي‌نگرند و خدمات خود را در جنبه‌هاي درماني، حفاظت‌كننده، پيشگيري‌كننده و ارتقاءدهنده‌ي سلامت به آحاد جامعه ارائه مي دهد.
دكتر جليلي تصريح كرد: تحقيقات نشان مي‌دهد كه سطح سلامت فرد و خانواده‌هاي تحت پوشش پزشك خانواده با صرفه هزينه كمتر از سطح سلامت گروه مشابه كه تحت پوشش نيستند بالاتر است.
معاون آموزشي دانشگاه خدمات حرفه‌‌اي اين متخصّصان را باعث افزايش كيفيت و اثر بخشي خدمات، افزايش رضايتمندي آحاد جامعه، كاهش هزينه ها و افزايش دستيابي به عدالت اجتماعي خواند و افزود: در دنيا سال‌ها است كه براي تربيت نيرويي با توانمندي‌هاي متعدد، برنامه‌ريزي و تجربه شده است.
وي با بيان اينكه با تغييرات الگوي جمعيتي كه در كشور رخ داده، موقع آن فرا رسيده است كه براي پاسخگويي بهتر به نيازهاي بهداشتي‌ درماني مردم به اين سمت گام برداريم افزود: براي اين منظور، رشته پزشك خانواده براي اولين بار با همكاري دانشكده هاي پزشكي و مجازي دانشگاه علوم پزشكي تهران راه اندازي شد.
دكتر جليلي رشته پزشكي خانواده را از رشته‌هاي تخصّصي باليني پزشكي خواند كه متخصّصين آن، ازسطح اول ارائه خدمات، مراقبت‌هاي سلامت را به صورت جامع و ممتد به افراد، خانواده و جامعه تحت پوشش ارائه مي دهد و گفت: اين تخصّص، علوم پزشكي را از جنبه‌هاي مختلف جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي باهم تركيب كرده، دامنه‌ي آن در همه شرايط، بدون هرگونه تبعيض از نظر سن، جنس، موقعيّت اجتماعي و اقتصادي، نژاد، مذهب و خطر بيماري، در هر عضوي از بدن و تمامي بيماري‌ها و مسائل مربوط به سلامت افراد و جامعه با بهره‌گيري از مشاوره با تخصّص‌هاي ديگر را شامل مي‌شود.
وي افزود: متخصصان اين رشته، با آشنايي با ويژگي‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خانواده‌ها و منطقه‌ي سكونت آنها، در يك رويكرد نيازمحور، خدمات خود را در زمينه‌هاي پيشگيري شامل حفاظت، ايمني و ارتقاي سلامت، تشخيص، درمان، توانبخشي، مديريّت، آموزش و پژوهش به افراد، خانواده و جامعه ارائه خواهند داد.
دكتر جليلي با تاكيد براينكه شكل ارائه اين رشته تلفيقي از حضوري و مجازي است گفت: دستياران بخشي از آموزش خود را در بخش¬ها و درمانگاه¬هاي باليني دريافت خواهند كرد و بخش عمده آموزش به صورت مجازي و ضمن كار در محل كار خود به عنوان پزشك خانواده خواهد بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "