شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ / ۰۵:۵۳
کد مطلب: 15843
۰

از فوت خانم معلم تا تولد دوباره مریم+تصاویر

مریم دو ماه در جدال بین مرگ و زندگی بود اما در نهایت پیروزی از آن او شد.

به گزارش فارس، هفته گذشته آموزش و پرورش جدا از گذراندن روزهای پر فراز و نشیب دانش، اتفاقات ناگوار و شیرینی را نیز پشت سر گذاشت.

* تعطیلی مدارس به دلیل سرما و بارش برف

هفته گذشته با بارندگی برف و باران آغاز شد و بارش برف تا مرحله‌ای پیش رفت که برخی از مدارس را در نقاط مختلف کشور به تعطیلی کشاند و این تعطیلی تا اواسط هفته نیز به درازا کشید. نکته جالب تعطیلی مدارس، استفاده از فرصت برای برف بازی بود؛ برخی دانش‌آموزان از این فرصت نهایت استفاده را کردند و حسابی به برف بازی پرداختند.

البته در این میان برخی پدر و مادرها نیز با حضور در کنار فرزندانشان، هم مواظب آنها بودند و هم لحظات شادی را در کنار فرزندانشان سپری کردند.

* فوت خانم معلم

تلخ‌ترین اتفاق آموزش و پرورش کشور را در هفته گذشته می‌توانیم، فوت خانم معلمی عنوان کنیم که بعد از چندین روز مراقبت ویژه در بخشICU و 4 ایست قلبی و تنفسی، به دلیل شکستگی‌های متعدد و مشکلات حاد ریوی درگذشت.

در سانحه تصادف مینی‌بوس حامل فرهنگیان که 21 آذر ماه امسال در محور بروجن به لردگان رخ داد، یک معلم به نام خانم شکوفه عباسی دبیر شیمی استان چهارمحال و بختیاری و راننده مینی‌بوس در دم جان سپردند و چند روز بعد در تاریخ 27 آذرماه خانم معصومه حیدری نیز فوت کرد.

تصویر زیر، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری را نشان می‌دهد که چهارشنبه هفته گذشته به خانه خانم حیدری رفت و به خانواده وی تسلیت گفت.
* بخشنامه آقای وزیر و مصوبه کمیسیون آموزش مجلس

پس از حادثه تلخ آتش‌ گرفتن بخاری کلاس درس مدرسه شهر «شین‌آباد» استان آذربایجان غربی که در تاریخ 15 آذرماه امسال رخ داد و به فوت یک دانش‌آموز دختر و مصدومیت 27 دانش‌آموز دیگر انجامید، وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته با ابلاغ نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، خواستار تخصیص اعتبارات عمرانی این وزارتخانه در سال جاری و سال‌های آتی با اولویت ایمنی و تجهیز مدارس شد.

در نامه ابلاغی وزیر به سازمان نوسازی مدارس، آمده بود «ادارات کل و مناطق آموزش و پرورش و واحدهای تابعه به هیچ وجه بدون نظارت کامل فنی نوسازی مدارس استان و آن سازمان مجاز به ساخت و ساز و خرید تجهیزات از محل اعتبارات عمرانی استانی وزارت آموزش و پرورش و کمک‌های مردمی نیستند، لذا تمام ساخت‌وسازها باید با اطلاع و نظارت کامل اداره‌کل نوسازی مدارس استان و رعایت تمامی استانداردهای مربوطه صورت پذیرد.»

عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز هفته گذشته گفت: «وزارت نفت در تأمین بخشی از بودجه آموزش و پرورش برای تجهیز سیستم گرمایشی، سرمایشی وارد عمل می‌شود.»

تصویر بالا بخاری آتش گرفته مدرسه شهر «شین‌آباد» بود و تصویر پایین نیز، بخاری یکی از کلاس‌های درس همان مدرسه است.

* تولد دوباره مریم

حادثه تلخ تصادف اتوبوس دانش‌آموزی، از جمله بدترین حوادث آموزش و پرورش کشور در سال‌جاری محسوب می‌شود؛ حادثه‌ای که 26 دانش‌آموز را پرپر کرد.

اما در هفته گذشته خبری از یکی از بازماندگان این حادثه تلخ، لبخند را بر لبان نشاند؛ مریم باباخانیان که در تصادف به کما رفته بود، پس از دو ماه بیهوشی به زندگی بازگشت.
مریم، از شب حادثه یعنی از 29 مهرماه در بخش ICU بیمارستان گلستان اهواز بستری بود و در این مدت پزشکان او بارها تا آستانه ناامیدی از پیشرفت وضعیت او پیش رفتند اما در جدال او بین مرگ و زندگی، پیروزی از آن مریم شد.

* تدوین مجموعه برنامه‌های فرهنگی و پرورشی‌ روزهای پنج‌شنبه مدارس

پس تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس که به طور سراسری از امسال اجرا شد و گلایه نمایندگان مجلس به این تعطیلی، حسین هژبری معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تدوین برنامه‌های فرهنگی و پرورشی برای دانش‌آموزان جهت فعالیت در روزهای پنج‌شنبه خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه تدوین شده از جنس کلاس رسمی درس نیست، گفت: «برنامه‌های اردویی، فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.»

البته در هفته گذشته، شورای عالی آموزش و پرورش نیز طرح حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش را تصویب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو