کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصائب تازه حذف کنکور/ ترس از تعطیلی و انتخاب نشدن توسط کنکوریها

3 دی 1391 ساعت 12:40


رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی با ابراز گلایه از عدم اطلاع رسانی برخی مسئولان آموزش عالی در خصوص حذف کنکور در بعضی رشته های این دانشگاهها، از نگرانی خانواده ها و بی اعتمادی آنان نسبت به انتخاب رشته خبر داد.
علی آهون منش در گفتگو با مهر با اشاره به نگرانیهای ایجاد شده در خانواده‌ها به علت حذف آزمون در برخی رشته‌های دانشگاههای غیرانتفاعی اعلام کرد که در این زمینه با ارسال نامه ای به سه مسئول سازمان سنجش و وزارت علوم از آنان خواسته تا در این خصوص برای خانواده ها توضیحاتی را در رسانه ها ارائه دهند.

وی ادامه داد: با قید قسم از این سه مسئول خواستم تا در این باره اقداماتی انجام دهند ولی تاکنون اتفاقی نیفتاده و داوطلبان با مشکل سرگردانی در انتخاب رشته و عدم اعتماد نسبت به انتخاب رشته در دانشگاههای غیرانتفاعی روبرو هستند.

رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی در ادامه تاکید کرد که اعلام این تصمیم مثل راه رفتن در جاده مه آلودی است که ادامه راه مشخص نشده است.

آهون منش درباره تاثیرات حذف آزمون برخی رشته های غیردولتی در میزان ظرفیت پذیرش دانشجو، گفت: دانشجو برای رشته های علوم انسانی، فیزیک و شیمی احتمالاً میان انتخاب دو گزینه گرانتر دانشگاه آزاد با 2.2 برابر شهریه و گزینه ارزانتر با 48 درصد شهریه دانشگاه آزاد در غیردولتیها می تواند برای مشخص کردن محل تحصیلش تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: اما اگر قرار باشد پذیرش بدون کنکور در رشته های خاص مثل فنی مهندسی صورت گیرد، محدودیت های سابق در انتخاب داوطلب میان دانشگاههای غیرانتفاعی و آزاد به وجود می آید.

این مقام مسئول مشکل دیگر را در خالی ماندن ظرفیتهای برخی دانشگاههای غیردولتی عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد در برخی موارد داوطلب خودش واحد محل تحصیل را انتخاب کند این سوال پیش می آید اگر برای واحدی هیچ داوطلبی مراجعه نکرد آیا وزارت علوم آن موسسه را تعطیل اعلام خواهد کرد؟

آهون منش در این زمینه به ذکر مثالی پرداخت و افزود: سال گذشته یکی از مسئولان سازمان سنجش به ما اعلام کردند که هیچ داوطلبی موسسه آموزش عالی موجود در بوشهر را انتخاب و ثبت نام نکرد.

در همین زمینه، حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دریافت نامه ای از سوی رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی گفت: هنوز نامه ای دریافت نکردم و اگر هم دریافت کنم جواب دادن به این نامه را به رئیس سازمان سنجش واگذار می کنم.

به گزارش مهر، با تصمیمات کارگروه ماده 4 کمیته حذف کنکور، تصمیم بر این گرفته شده که 10 هزار رشته محل دانشگاههای آزاد، پیام نور و غیردولتی از برگزاری آزمون برای سال تحصیلی آینده مستثنی شوند.



کد مطلب: 15889

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15889/مصائب-تازه-حذف-کنکور-ترس-تعطیلی-انتخاب-نشدن-توسط-کنکوریها

میگنا
  https://www.migna.ir