جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ / ۲۱:۰۷
کد مطلب: 16149
۰

سوسک ها بی ارزش نیستند!

کشف نوعی آنتی‌بیوتیک جدید از سوسکها برای انسانها

اکثر مردم تصور می کنند که سوسکها موجودات بی ارزشی هستند اما در بدن این حشرات نوعی میکروب وجود دارد که می‌تواند منبع غیر مستقیم یک نوع آنتی بیوتیک جدید برای انسانها باشد.

به گزارش مهر، سوسکها میزبان نوعی حشرات انگلی هستند که روزهای شکل گیری خود را با تغذیه از باکتریهای پنهان از درون بدن سوسکها می گذرانند.

محققان کشف کرده اند که این حشرات دارای مواد شیمیایی مخفی هستند که اندامهای داخلی غیربهداشتی سوسک را بهداشتی می کند. این مواد شیمیایی میکروب کش در نهایت می تواند برای انسانها مورد استفاده قرار گیرد.

گوردون هرزنر از دانشگاه رزنبرگ آلمان اظهار داشت که این انگلها برای رشد سوسکها تنها منبع غذایی و گهواره ای برای رشد و پرورش هستند.



این گهواره نیاز به یک پاک کننده خوب دارد چرا که سوسکها عمر خود را با گذراندن در نقاط غیر بهداشتی می گذرانند، نقاطی که در آن به وفور میکروب، قارچ و ویروس یافت می شود که می تواند هم انسان و هم این حشره انگلی را بیمار کند.

هرزنر اظهار داشت: درحالی که بهداشت این انگل جوان ممکن است چالش برانگیز باشد اما آنها نیز با همان مشکلاتی رو به رو هستند که ما تجربه می کنیم. این حشره باید نخست مراقب باشد که غذایش توسط میکروبها از بین نرود و در مرحله بعدی خود را از بیماریهای ناشی از تغذیه ناسالم حفظ کند.

درحالی که این انگل راه خود را به بدن پر میکروب سوسک باز می کند میزان قابل توجهی از یک مایع شفاف تولید می کند.

هرزنر و همکارانش در تحقیقات خود که نتایج آن را در مجله آکادمی مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کرده به این نتیجه رسیدند که این مایع دربرگیرنده ترکیبی از مواد ضدمیکروبی است. این مایع داخل بدن سوسک را پاک می کند تا بدن میزبان سالم و عاری از میکروب بماند.

یکی از این مواد شیمیایی با میکروبهایی مبارزه می کنند که موجب سل می شود و دیگری دامنه وسیعی از فعالیتهای ضد میکروبی قارچی و ویروسی چون هپاتیت C دارد.



نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی