پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۶:۲۹
کد مطلب: 16357
۰
۳

حقوق معلمان ابتدایی باید از اساتید دانشگاه‌ها بیشتر باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باید حقوق معلمان ابتدایی از اساتید دانشگاه‌ها بیشتر باشد، گفت: در دانشگاه‌های ما جای نظام فرهنگی ـ تربیتی خالی است.
به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: یکی از آرزوهای بنده، تشکیل دانشگاه فرهنگیان بود و بیش از 5، 6 سال روند تشکیل این دانشگاه طول کشید و فراز و نشیب‌هایی را طی کرد.

وی ادامه داد: معتقدم دانشگاه فرهنگیان قبلاً وجود داشته اما مدتی به آسیب برخورد کرد و اکنون مجدداً به جای اصلی خود بازگشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: اگر با نگاه استراتژیک به بحث‌های تعلیم و تربیت و آموزش متوسطه و عالی نگاه کنیم، مهمترین دانشگاه کشور از جهت تأثیرگذاری، نقش‌آفرینی و تحول‌آفرینی دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های مختلف در کشور هرکدام طبقه‌ای از علم و فناوری را مدیریت می‌کند، اضافه کرد: تمام دانشگاه‌ها اهمیت دارند، اما دانشگاه فرهنگیان به معنی تربیت معلمانی است که قرار است فرزندان کشور را تربیت کنند.

* باید معلم ابتدایی بودن بیش از معلم دانشگاه بودن افتخار باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به کمرنگ شدن تربیت معلم طی سال‌های اواخر دهه هفتاد اشاره کرد و افزود: جای تأسف دارد که در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، تفکری که در حالت خوشبینانه، غفلت نامیده می‌شود، نسبت به تربیت معلم به وجود آمد و نامهربانی‌هایی به این دانشگاه‌ها شد.

وی اضافه کرد: در آن زمان، به بهانه اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را داریم و این فارغ‌التحصیلان می‌توانند به عنوان معلم در آموزش و پرورش فعالیت ‌کنند، مراکز تربیت معلم را مورد نامهربانی قرار دادند و اگر آسیب تهاجم فرهنگی را در یک کفه ترازو و آسیب نامهربانی به تربیت معلم را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم، آسیب نامهربانی به تربیت معلم سنگین‌تر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان ادامه داد: ای کاش روزی برسد که معلم ابتدایی بودن بیش از معلم دانشگاه بودن افتخار باشد و این می‌تواند یک جهش بزرگ در کشور محسوب شود؛ باید حقوق معلمان ابتدایی از اساتید دانشگاه‌ها بیشتر باشد و  معلم هر چه در دوره پایین‌تر تدریس می‌کند، بیشتر احساس هویت کند.

وی به تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: شاه‌بیت این سند، معلم است و آموزش و پرورش بدون معلم مثل ساختمانی است که کسی در آن سکونت ندارد.

* در دانشگاه‌های ما جای نظام فرهنگی ـ تربیتی خالی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در دانشگاه‌های ما جای نظام فرهنگی ـ تربیتی خالی است، گفت: در حال حاضر نظام فرهنگی ـ تربیتی را برای دانشگاه‌ها تدوین نکرده‌ایم و تنها معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها با ذوق و ابتکار خودشان فعالیت می‌کنند.

وی خطاب به سرپرست دانشگاه فرهنگیان، خواست تا برای دانشگاه فرهنگیان کارگروه نظام فرهنگی و تربیتی ایجاد شود و دانشجویان این دانشگاه در کنار کارنامه آموزشی، کارنامه فرهنگی نیز دریافت کنند و افزود: این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

* مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان منصوب شد

طی مراسمی حجت‌الاسلام والمسلمین سید امین‌الله دادگر به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان معارفه شد.

به گزارش فارس، وی در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان موتور محرک علمی و تربیتی آموزش و پرورش است و اگر نباشد آموزش و پرورش با چالش هایی مواجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: امروز نقشه راه خوبی به عنوان سند تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت طراحی و فراروی این دانشگاه عظیم قرار گرفته است و یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: تمرکز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر دو بخش پژوهشی و تربیتی است که انتظار ویژه ای هم از این دانشگاه وجود دارد و دانشگاه فرهنگیان می تواند سهم خود را در این زمینه ایفا کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان به موضوع تولید علم اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان اگر تولید علم را با خودباوری و باروری ذهن توأم کند، می تواند برکات زیادی را کسب کند.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه فرهنگیان باید صد در صد دینی و اسلامی باشد گفت: نقش فارغ التحصیلان این دانشگاه بسیار ویژه است.

جهانبخش محبی‌نیا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان نیز در این مراسم اظهار داشت: آموزش و پرورش ایران اسلامی و حوزه تمدنی ایران را باید بسازیم؛ در قلمرو سیاسی، مرزهای ما مشخص است اما در قلمرو مدنیت باید مرزهایمان را بیش از این چیزی که هست، گسترش دهیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، دانش آموز، معلم و مدرسه را باید شناخت و برای آن برنامه ریزی کرد؛ آن وقت دانشگاه فرهنگیان بر اساس اساسنامه می تواند به آنچه که وجود دارد، عمل کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به اهداف دانشگاه فرهنگیان و آنچه که در اساسنامه این دانشگاه موجود است، اشاره کرد و گفت: تأمین و تربیت معلمان، مدرسان و پژوهشگران مومن و معتقد به مبانی دینی و ارزشی و توانمند سازی شاخص های تربیتی و پرورشی از جمله اهداف این دانشگاه است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

انیما
مدینه ی فاضله ای بیش نیست..!
ممدوحی
همیشه از این حرفها هست وعملی دیده نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
حرفها چقدر زیبا ولی عمل ........................؟/؟؟؟؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی