جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۹
کد مطلب: 16370
۱

سزارین یکی از عوامل تک فرزندی

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: هیچ مادری دلش نمی‌خواهد چند بار بیهوش شود و اکثر تک فرزندی در خانواده‌هایی است که فرزند به روش سزارین به دنیا می‌آید.
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر افزایش جمعیت‌مان بدون حمایت از حرفه مامایی پیش برود میزان مرگ و میرمان افزایش خواهد یافت چرا که در حال حاضر حدود نیمی از زایمان‌های ما به روش سزارین انجام می‌شود و سزارین‌های تکراری خطر مرگ و میر مادر را افزایش می‌دهد.

خداکرمی تاکید کرد: در هر جراحی محل جراحی بعدی خونریزی و چسبندگی ایجاد می‌کند و چسبندگی جفت (جفت سرراهی) در مادرهای سزارینی بیشتر است.

وی تأکید کرد: حتی اگر فاصله زایمان‌ها به روش سزارین زیاد باشد عوارض بر جای خود باقی است و همین الان هم مرگ و میر ناشی از سزارین بیش از مرگ و میر ناشی از زایمان طبیعی است.

به گفته خداکرمی در حال حاضر مرگ‌های مادری بیشتر در گروه سزارین‌های تکراری دیده می‌شود و اگر مادر زایمان طبیعی نداشته باشد نمی‌توانیم توصیه کنیم سه بچه به دنیا بیاورد.

وی در پاسخ به اینکه چه کاری برای خوشایند سازی زایمان طبیعی انجام شده گفت: مادران برای زایمان طبیعی مراجعه می‌کنند ولی این بیمارستان‌های ما هستند که شرایط زایمان طبیعی را فراهم نمی‌کنند و سزارین به خاطر درآمد بیشتر مدام تبلیغ می‌شود.

خداکرمی گفت: اگر در بیمارستان خصوصی زایمان طبیعی انجام شود و تعرفه اصلاح نشود مسلما تمایل بیشتر به سمت سزارین خواهد بود.

وی با بیان اینکه قاعدتاً هیچ مادری که به روش سزارین زایمان می‌کند نمی‌خواهد سه بار بیهوش شود اظهار داشت: برای همین تک فرزندهای ما بیشتر در خانواده‌هایی دیده می‌شود که فرزند به روش سزارین به دنیا آمده است.

به گفته این عضو کمیته مرگ مادری میل به زایمان مجدد در زایمان طبیعی بیشتر است و مادران و پدران تحصیلکرده ما اقبال خوبی از زایمان طبیعی دارند.

وی تاکید کرد: شرایط سیاستگذاری ما در بیمارستانها باید تغییر کند چرا که مردم برای پذیرش فرهنگ آماده‌اند اما شرایط مدیریتی نظام سلامت آمادگی ندارد. زایمان طبیعی باید در بیمارستان خصوصی و دولتی به ماما سپرده شود، چون متخصصین زنان سزارین را ترجیح می‌دهند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت بیس از 50 درصد زایمان‌ها در کشور به روش سزارین انجام می‌شود و بنا بر اعلام منابع مختلف این رقم در جامعه شهری و شهرهای بزرگ حدود 70 درصد و روستایی 30 درصد است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!