کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌اندازی رشته‌های روانشناسی مثبت و روانشناسی دین در ارشد و دکتری

14 بهمن 1391 ساعت 11:29


رئیس گروه روانشناسی وزارت علوم از راه اندازی رشته گرایشهای روانشناسی مثبت و روانشناسی دین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از سال تحصیلی 93 خبر داد.
علی فتحی آشتیانی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت ایجاد گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با اشاره به گرایش دار شدن رشته مشاوره در کارشناسی ارشد، اظهار داشت: هر چند حذف رشته مشاوره در مقطع کارشناسی مصوب شد اما این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای 4 گرایش مشاوره خانواده، تحصیلی، شغلی و توانبخشی شد.

وی با اشاره به راه اندازی سایر رشته / گرایشها در این مقاطع، به رشته/ گرایشهای روانشناسی ورزش، روانشناسی خانواده، روانشناسی دین، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی صنعتی سازمانی، روانشناسی سلامت، روانشناسی شناختی، روانشناسی مثبت اشاره کرد و درباره روانشناسی خانواده تاکید کرد: جای روانشناسی خانواده در سایر دانشگاههای دنیا هم خالی است و این رشته برای اولین بار در ایران راه اندازی خواهد شد.

رئیس گروه روانشناسی وزارت علوم درباره زمان پذیرش دانشجو در این رشته ها، خاطر نشان کرد: پس از تجدید نظر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، برای سال تحصیلی 93 می توان پذیرش دانشجو را در برخی از این رشته گرایشها آغاز کرد.

به گفته رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، کارگروه روانشناسی، بررسی پایان نامه ها، رساله ها، پژوهشها و مجلات تخصصی در رشته روانشناسی، مورد ارزیابی قرار داد تا این موارد بر اساس نگاه بومی و ارزشمداری تنظیم شوند.



کد مطلب: 16395

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16395/راه-اندازی-رشته-های-روانشناسی-مثبت-دین-ارشد-دکتری

میگنا
  https://www.migna.ir