کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان آغاز دومین مرحله ثبت نام کنکور 92

23 بهمن 1391 ساعت 10:33


سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: مرحله دوم ثبت نام آزمون سراسری سال 92 از روز دوشنبه 30 بهمن‌ماه 91 همزمان با ویرایش اطلاعات تقاضانامه ثبت نام داوطلبان دراولین مرحله ثبت نام آغاز می شود.
دکتر حسین توکلی، در گفتگو با مهر افزود: اولین مرحله ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری سال 92 روز پنج‌شنبه 16 آذرماه 91 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا ساعت 24 روز دوشنبه 27 آذر ماه پایان یافت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: با توجه به آمارهای اولیه 975 هزار داوطلب در مرحله اول ثبت نام کردند.

وی از انتشار تقاضانامه های تکمیل شده داوطلبان بر روی سایت سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، اطلاعات تقاضانامه تکمیل شده داوطلبان آزمون سراسری سال 92 از روز دوشنبه 30 بهمن ماه تا روز پنج‌شنبه 3 اسفند ماه جاری برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به منظور اصلاح اطلاعات قرار می‌گیرد.

دکتر توکلی افزود: داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سال 92 ضرورت دارد با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش در زمان های اعلام شده به سایت مراجعه کرده و نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

وی ادامه داد: مرحله دوم ثبت نام آزمون سراسری سال 92 از روز دوشنبه 30 بهمن‌ماه 91 همزمان با ویرایش اطلاعات تقاضانامه ثبت نام داوطلبان در اولین مرحله ثبت نام آغاز می شود و تا روز پنج شنبه سوم اسفند سال 91 ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: آن دسته از داوطلبان دیپلم مشمول اعمال سوابق تحصیلی نظام جدید سال 84 و بعد از آن که موفق به مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی خود نشده و یا اینکه اطلاعات سوابق تحصیلی مشاهده شده مورد تایید نبوده و نتوانستند در مرحله اول آزمون سراسری 92 ثبت نام کنند، می توانند براساس دستورالعملی که در دفترچه راهنمای شماره یک آمده، از روز دوشنبه 30 بهمن ماه لغایت روز پنج شنبه 3 اسفند ماه 91 با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آن دسته از داوطلبان متقاضی آزمون سراسری سال 92 و آن دسته از داوطلبانی که علاقمند به شرکت گزینش کد رشته محل های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد هستند و در موعد مقرر ثبت نام نکردند، می توانند روز دوشنبه 30 بهمن 91 لغایت 3 اسفند 91 به سایت سازمان مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال 92 در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی همانند آزمون سراسری سال 91، در یک مرحله و به صورت تستی برگزار می‌شود.

توکلی یادآور شد: سوالات آزمون دقیقا از منابع تعیین شده که در دفترچه شماره یک آزمون سراسری آمده است، طراحی می‌شود و از مباحث فصول و بخش‌هایی که وزارت آموزش و پرورش حذف کرده سوالی طراحی نمی‌شود. سوالات آزمون به صورت مفهومی طراحی خواهد شد.

وی ادامه داد: کارت شرکت درآزمون سراسری سال 92 به همراه برگه راهنمای مربوط روز یکشنبه 2 تیر 92 تا روز چهارشنبه 5 تیر 92 برروی سایت قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که  علاقه‌مند به شرکت در گزینش کد رشته محل تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد هم هستند، می‌توانند براساس دستورالعملی که در زمان توزیع کارت اعلام می‌شود، نسبت به اعلام علاقه‌مندی خود به شرکت در گزینش کد رشته محل تحصیلی دانشگاه آزاد هم اقدام کنند.

وی ادامه داد: آن دسته از داوطلبانی که در زمان توزیع کارت علاقه‌مندی خود به شرکت در گزینش رشته تحصیلی دانشگاه آزاد را اعلام کنند،  پس از برگزاری آزمون براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون چنانچه مجاز به انتخاب رشته تحصیلی دانشگاه آزاد باشند، می‌تواند کد رشته محل مذکور را که متعاقبا اعلام خواهد شد، انتخاب کنند.

توکلی یادآورشد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال 92 صبح و بعد از ظهر روزهای پنج شنبه 6 و جمعه 7 و صبح شنبه 8 تیرماه سال 92 در حوزه های امتحانی برگزار می شود.


کد مطلب: 16486

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16486/زمان-آغاز-دومین-مرحله-ثبت-نام-کنکور-92

میگنا
  https://www.migna.ir