جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۲۰:۳۷
کد مطلب: 16507
۰

ورشکسته و بي حوصله ام، دوست دارم از همسرم جدا شوم


متأسفانه يک سال پيش از من کلاهبرداري کردند، زمين خوردم و زندگي ام خراب شد. بد اخلاق و بي حوصله شدم اينقدر که حاضرم از همسرم جدا شوم چون فقط دوست دارم تنها باشم کمکم کنيد.

هيچ تصميمي در اين شرايط اعتبار ندارد

علائم کاهش خلق و غم زدگي در شما کاملا مشهود است اما با توجه به اينکه تا چه حد برزندگي روزمره شما تاثير منفي گذاشته است ميزان شدت و حدت آن مشخص خواهد شد. دقيقا ذکر نفرموديد چرا مي خواهيد از همسرتان جدا شويد دليلي که بر شمرديد با توجه به آنچه که در پي خواهد آمد دليل معتبري نيست. به شما کاملا اطمينان مي دهيم که به واسطه ناکامي رخ داده و بروز افسردگي احتمالي، هر نوع تصميمي درباره زندگي شخصي تان فاقد اعتبار کافي است، به خصوص جدايي از همسر. ذهن و فرآيند تصميم گيري شما به شدت منفي گرا و گاهي بدگمان است، دو دل بودن و کم حوصلگي همراه آن، معمولا فرد را به سمت اين فکر تحريف شده سوق مي دهد: "از شرش زود ترخلاص بشوم، نخواستم" .

براي کاهش فشار رواني فقط به روش حذف مسئله و نه حل مسئله فکر مي کنيد که تبعا بر اساس آن عمل نيز مي کنيد يا خواهيد کرد.



مشکلات را افزايش ندهيد


قبل از هر اقدامي دانستن اين مسئله بسيار حائز اهميت است که تصميم گيري شما فاقد اعتبار و گاهي خطر آفرين است و مشکل شما را دو چندان مي کند؛ زيرا شما فعلا توان تصميم گيري صحيح را نداريد. ثانياً شما ابتدا براي حل مشکل اصلي تان به مشاوره نياز داريد؛ يعني بحران مالي رخ داده و اين که به چه روش هايي مي توانيد دوباره مسير پيشرفت شغلي تان را هموار کنيد و آرام آرام به ثبات مالي خود بيفزاييد نه اينکه با تخريب و حذف روابط عاطفي خود آن هم با فرض غلط "مي خواهم تنها باشم" به مشکلات عاطفي و حتي مالي خود بيفزاييد.


از همراهي همسرتان کمک بگيريد


به احتمال زياد اگرشروع مشکل شما با همسرتان، مصادف با بروز ور شکستگي تان بوده است بي ترديد همسر شما در ادامه مسير مي تواند همراه خوبي براي شما باشد؛زيرا اگر قبل از اين اتفاق، مشکل جدي با وي نداشته ايد بعد از آن هم مي توانيد با مديريت مسائل مالي خود به مديريت روابط عاطفي تان و ديگر اعضاي خانواده نايل شويد. در پايان متذکر مي شوم هميشه پس از بروز مشکلات سخت و توان فرسا، ذهن من و شما دائم اين جمله را روشن نگه مي دارد:

" اين ناراحتي تمامي ندارد و توان مرا خواهد گرفت و..." اما خوب مي دانيد که اين اراده من و شماست که خط پايان را مشخص مي کند و در نهايت توکل و انگيزه است که به ما در گذر از بحران ها نيرو مي بخشد. اميدوار باشيد و هميشه خدا را به بزرگي ياد کنيدنه مشکلات تان را.     نويسنده: مشاور: رضا زيبايي روان شناس باليني خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد