شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۲۰:۴۷
کد مطلب: 16577
۰
۲

توزیع دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد

  توزیع دفترچه‌های راهنمای ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و مدارس راهنمایی تحصیلی،دبیرستان ها وهنرستانهای نمونه دولتی سال 92 بین مدارس ابتدایی و راهنمایی آغاز شد و دانش‌آموزان علاقه‌مند برای شرکت در آزمون ورودی این مدارس می‌توانند با مراجعه به مدیر مدرسه، دفترچه راهنما و کد شناسه را دریافت کنند.   به گزارش میگنا، آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و دوره راهنمایی، متوسطه و هنرستان‌های نمونه دولتی 19 و 20 اردیبهشت‌ماه 92 برگزار می‌شود. آزمون ورود به دبيرستانهاي استعدادهاي درخشان (سمپاد) ونمونه دولتي روز پنج شنبه 19 ارديبهشت و آزمون ورود به دوره راهنمايي اين مدارس در روز جمعه 20 ارديبهشت ماه سال 92 راس ساعت 9 صبح بصورت همزمان دركشور برگزار مي شود.
* آغاز ثبت‌نام از 5 اسفند

دانش‌آموزان تهرانی پس از مطالعه دقیق دفترچه و داشتن کد شناسه، از پنجم تا 24 اسفند ماه سال‌جاری، فرصت دارند تا با مراجعه به سایت www.tedu.ir، برای آزمون مدارس فوق ثبت‌نام کنند.

اولویت‌های دانش‌آموزان برای انتخاب مدارس دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان با توجه به وجود این دسته از مدارس در سطح شهر تهران می‌توانند، اولویت‌های یک و دو خود را انتخاب کنند، اما دانش‌آموزان داوطلب ورود به مدارس نمونه دولتی راهنمایی و متوسطه، تنها می‌توانند مدارس منطقه محل تحصیل خود را انتخاب کنند.
دانش‌آموزان علاقمند به ورود به هنرستان‌های نمونه دولتی نیز با توجه به تعدد رشته در شهر تهران می‌توانند هر هنرستانی را در اولویت ثبت‌نام خود انتخاب کنند.

سؤالات آزمون ورودی پایه اول راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی از دروس «قرآن و تعلیمان دینی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات» و سؤالات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی دوره متوسطه از دروس «قرآن و تعلیمات دینی، ادبیات فارسی، عربی، علوم اجتماعی، زبان انگلیسی، حرفه‌وفن، علوم تجربی و ریاضیات » برگزار می‌شود.

دارا بودن معدل کل حداقل 19 در پایه پنجم ابتدایی جهت ورود به دوره راهنمایی تحصیلی استعدادهای درخشان و معدل کل حداقل 16 در پایه پنجم برای ورود به مدارس راهنمایی نمونه دولتی ضروری است؛ دارا بودن معدل کل حداقل 19 در سال دوم راهنمایی برای ورود به دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و معدل کل حداقل 15 در سال دوم راهنمایی برای ورود به دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای نمونه دولتی ضروری است. با توجه به اينكه اين آزمون در ارديبهشت ماه برگزار مي شود وهنوز معدل كل سال جاري دانش آموز مشخص نيست به همين جهت معدل يك پايه قبل تر ملاك خواهد بود . برهمين اساس  براي دانش آموزاني كه قصد ورود به مدارس راهنمايي را دارند معدل كلاس پنجم و ودانش آموزاني كه قصد ورود به دبيرستان را دارند معدل كلاس دوم راهنمايي محسوب خواهد شد. اما دربرخي مدارس که ،ارزشيابي كلاس پنجم به صورت توصيفي است ونمره اي به دانش اموز داده نمي شود براساس دستورالعمل ، عنوان ارزشيابي «خيلي خوب» معادل معدل 19 وبراي مدارس نمونه دولتي عنوان ارزشيابي «خوب» معادل معدل 16 تعيين شده است. 2013-02-19
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سيد احمد حسني
Iran, Islamic Republic of
مي خواهم اولويت سوم را براي دخترم انتخاب نمايم كدام سايت برم انتخاب نمايم
مرتضی
Romania
خوب بود
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.