کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مادرم مجبورم مي کند بين او و همسرم يکي را انتخاب کنم

1 اسفند 1391 ساعت 7:03


زني ۳۲ ساله هستم که ۵ سال از ازدواجم مي گذرد، رفتار مادرم با همسرم بسيار بد است و گاهي من را مجبور مي کند بين او و همسرم يکي را انتخاب کنم. دوست ندارم ديگر شوهرم آن جا برود اما تا کي؟ چه کار کنم مادرم از همسرم متنفر است.


منع کردن همسرتان از رفت و آمد با خانواده تان راه حل مناسب و پايداري براي اين مشکل نيست و بيشتر نوعي فرار از به عهده گرفتن مسئوليت حل مشکل است. بهتر است در زماني مناسب و فضايي آرام و به دور از تنش با گفت وگو با مادرتان از دليل اين تنفر آگاهي بيشتري پيدا کنيد. شايد سوءتفاهم هايي در روابط مادرتان و همسرتان وجود دارد که به خاطر گفته نشدن رابطه آن ها را مخدوش کرده است.

هرچه ابهام و ناگفته هاي يک رابطه کمتر باشد، از سلامت بيشتري برخوردار خواهد بود. خانواده براي داشتن عملکرد سالم بايد مرزهاي روشني داشته باشد و اعضاي خانواده بتوانند با کمک يکديگر ميان «به هم وابستگي» و «استقلال» تعادلي منطقي و منعطف ايجاد کنند.

نبود اين مرزها راه را براي ورود اعضاي ديگر به حريم يکديگر باز مي کند و باعث بروز تنش در روابط مي شود. اين مسئله بايد براي اعضاي خانواده مانند پدر، مادر و خواهر و برادرهاي هر کدام از زوجين روشن شود و بدانند که با وجود علاقه، نزديکي و احترام، روابط زوجين داراي مرزهاي روشني است و نمي توانند وارد اين حريم شوند.

براي گفت وگوي سالم و موثر با مادرتان رعايت اين نکات پيشنهاد مي شود:

۱ - رعايت احترام: به دليل نوع رابطه والد فرزندي، در حين اين گفت وگو سعي کنيد کلام و رفتارتان حاکي از احترام به مادرتان باشد.

۲ - بيان افکار و احساسات با استفاده از ضمير «من»: مادرتان را از اثر رفتارش بر زندگي زناشويي تان مطلع سازيد. به جاي متهم کردن وي بيشتر بر افکار و احساسات خودتان متمرکز باشيد تا از اين طريق او بهتر با درونيات شما آشنا شود.

۳ - بيان قاطعانه خواسته ها: در صحبت هايتان مادرتان را از علاقه خود نسبت به او و همچنين به همسر و زندگي مشترکتان آگاه کنيد و محترمانه و قاطعانه خواسته هايي که از او داريد را مطرح کنيد. تحت فشار گذاشته شدن از طرف مادرتان نتيجه اي جز دور شدن شما از هم نخواهد داشت.

۴ - گوش دادن فعالانه: به وي اجازه صحبت کردن درباره احساسات و افکارش را بدهيد و سعي کنيد شنونده خوبي باشيد.       خراسان


کد مطلب: 16584

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16584/مادرم-مجبورم-مي-کند-بين-او-همسرم-يکي-انتخاب-کنم

میگنا
  https://www.migna.ir