کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام میزان عیدی و پاداش 92 دانشگاه آزادی‌ها

2 اسفند 1391 ساعت 8:28


میزان پاداش و عیدی 92 کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، به آن عده از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی غیربازنشسته که به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در سایر دانشگاه‌ها یا سایر نهادهای دولتی شاغل هستند و از دانشگاه مبدا عیدی سال 1392 را دریافت می‌کنند، هیچگونه وجهی به عنوان عیدی مجدد(پاداش) تعلق نمی‌گیرد.

به عبارتی دیگر کلیه اعضای هیات علمی و کارمندان غیر هیات علمی (تمام وقت و نیمه وقت) فقط از یک واحد دانشگاهی عیدی پاداش آخر سال را دریافت می‌کنند.

بر این اساس میزان عیدی 92 کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر تعیین و پرداخت می‌شود:

به کارکنان تمام وقت غیر عضو هیات علمی مشمول مقررات تامین اجتماعی که دارای حکم رسمی آزمایشی یا قطعی و قرارداد کار معین هستند، معادل دو ماه حقوق و مزایای مستمر (بدون احتساب کمک هزینه‌ عائله‌مندی،‌ کمک هزینه مسکن و خواربار و حق اولاد) مشروط بر اینکه به نسبت ماه‌های کارکرد از مبلغ 779 هزار و 400 تومان کمتر و از مبلغ یک میلیون و 169 هزار و 100 تومان ریال بیشتر نشود.

برای کارکنان تمام وقت بازنشسته، خرید خدمت و اعضای هیات علمی در مقابل 12 ماه خدمت معادل 402 هزار و 500 تومان است و برای کارکنان ساعتی تمام وقت که یک سال سابقه خدمت دارند و در طول سال حداقل 2142 ساعت کارکرد داشته‌اند بر اساس مورد اول محاسبه می‌شود.

به سایر کارکنان ساعتی به نسبت کارکرد تا سقف 779 هزار و 400 تومان عیدی پرداخت می‌شود و در صورتی که جمع ساعات کارکرد آنان در طول سال جاری از 357 ساعت کمتر باشد به آنها عیدی (پاداش) تعلق نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، به ماموران دیگر سازمان‌ها و نهادها که در دانشگاه خدمت می‌کنند طبق ضوابط سازمان یا نهاد مربوط عیدی تعلق می‌گیرد.

به کارکنان نیمه وقت مشمول یکی از این موارد (اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی) در مقابل 12 ماه خدمت نیمه وقت معادل یک دوم مبالغ مربوط به هر کدام از موارد مذکور پرداخت می‌شود.

همچنین به کارکنانی که کمتر از دو ماه سابقه خدمت تمام وقت دارند پاداش (عیدی) تعلق نمی‌گیرد و پاداش عیدی اعضای هیات علمی تمام وقت که از طرح خدمت مشمولان متخصص استفاده می‌کنند بر اساس شرایطی و به نسبت کارکردشان خواهد بود.

اعضای هیات علمی تمام وقت چنانچه به صورت نیمه وقت با واحد دیگر همکاری می‌کنند فقط از واحدی که به صورت تمام وقت همکاری دارند پاداش (عیدی) آخر سال دریافت می‌کنند.

به کارکنانی که از عضویت هیات علمی به حالت کارمندی تغییر وضعیت داده یا می‌دهند و بالعکس پاداش (عیدی) به نسبت مدتی که در هر یک از حالات مزبور اشتغال داشته‌اند مطابق با ردیف مربوطه به صورت جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

پاداش و عیدی کارکنانی که در طول سال جاری از یک واحد به واحد دیگر منتقل شده‌اند توسط واحد مقصد پرداخت می‌شود.

همچنین، کارکنانی که بر اساس مفاد آیین‌نامه دادرسی و یا آیین‌نامه تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی در طول سال جاری به اخراج و یا انفصال دایم از خدمت دانشگاه محکوم شده و یا بشوند مشمول دریافت پاداش مزبور نخواهند شد.

به کارکنانی که در سال 1391 قبل از تاریخ صدور این بخشنامه با دانشگاه قطع همکاری کرده‌اند، به میزان کارکرد، پاداش (عیدی) تعلق می‌گیرد.

کارکنانی که از مرخصی بدون حقوق استفاده کرده و یا می‌کنند و یا به موجب حکم قطعی از خدمت در دانشگاه به طور موقت منفصل شده یا می‌شوند، می‌توانند پس از اشتغال مجدد نسبت به ماه‌های کارکرد حسب مورد از پاداش آخر سال بهره‌مند شوند و کارکنانی که به دلیل توجه اتهام و ارجاع به کمیته‌های انضباطی یا انتظامی به طور موقت از خدمت تعلیق می‌شوند و به موجب حکم غیر قطعی به انفصال موقت محکوم می‌شوند نیز مشروط به صدور حکم تبرئه می‌توانند از پاداش موضوع این بخشنامه برای مدت تعلیق و انفصال موقت مزبور بهره‌مند شوند.

به کارکنان نیمه وقت که به تمام وقت تغییر وضعیت می‌دهند یا بالعکس به ازای مدتی که در هر یک از دو وضعیت نیمه وقت و تمام وقت اشتغال داشته‌اند متناسب با وضعیت مزبور برابر بندهای مربوط پاداش محاسبه و پرداخت می‌شود.

پاداش مذکور فقط به کارکنانی تعلق می‌گیرد که با مجوز شورای اداری و مالی سازمان مرکزی در واحدها شروع به کار کرده‌اند و در حال انجام خدمت هستند.

بر اساس این گزارش، برابر ماده 91 قانون مالیاتی، پرداخت عیدی یک بار در سال به میزان 550 هزار تومان معاف از مالیات بوده و مابقی تا سقف پرداخت عیدی مشمول 10 درصد کسر مالیات می‌شود.


کد مطلب: 16597

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16597/اعلام-میزان-عیدی-پاداش-92-دانشگاه-آزادی-ها

میگنا
  https://www.migna.ir