شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۵
کد مطلب: 16818
۰
آموزش و پرورش در سالی که گذشت؛

جشن 6.3.3 و آغاز ریل گذاری سند تحول بنیادین

تغییر نظام آموزشی و اضافه کردن یک پایه جدید به مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش به جرأت نه تنها یکی از اتفاقات مهم سال گذشته بلکه یکی از مهمترین تغییرات نظام آموزشی در طول 33 سال گذشته بود.
به گزارش مهر، بالاخره پس از کشمکش های بسیار زیاد پس از تصویب سند تحول بنیادین در سال 1390، وزیر آموزش و پرورش تصمیم گرفت که برای نخستین گام در جهت اجرایی کردن سند تحول بنیادین، یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه کند و دانش آموزان از این به بعد به جای تحصیل تا پایه پنجم ابتدایی می بایست تا ششم ابتدایی تحصیل کنند. تغییری که به نام 6.3.3 معروف شد و استارت این تغییر از اول مهر ماه با گرفتن جشن 6.3.3 که رئیس جمهور نیز حضور داشت، زده شد.
مراسم جشن 6.3.3 همزمان
با به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی در اول مهر ماه برگزار شد و در این مراسم محمود احمدی نژاد رئیس جمهورکشورمان حضور داشت و تغییر در نظام آموزشی کشور را ضروری عنوان کرد. وی سپس با طرح سوال مهر از دانش آموزان اعلام کرد: مهر امسال را با نگاهی متفاوت از پرسش های سال گذشته مطرح می کنم و سوالم از دانش آموزان این است که دانش آموزان می خواهند برای جامعه چه کاری انجام دهند؟!
احمدی نژاد در ادامه به سند تحول بنیادین اشاره کرده و معتقد است: تدوین این سند عبور ملت ایران از نقطه عطف است. این سند مهمترین و پرافتخارترین کاری بوده که جامعه فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به سرانجام رسانده و امروز خوشحالیم که آموزش و پرورش صاحب
سندی برای نسلهای آینده است. همه معلمان، فرهنگیان و ملت ایران باید با این سند آشنا شده تا جامعه فرهنگی در یک راستا برای رسیدن به اهداف آن حرکت کنند.
در اول مهرماه علاوه بر آنکه سکانس ابتدایی نظام جدید آموزشی و 6.3.3 کلید خورد، وزیر آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای 40 اقدام جدید نظام آموزشی برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین نیز خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی بارها و بارها پس از جشن 6.3.3 در سخنرانی های مختلف خود اعلام کرد که آموزش و پرورش برای نخستین بار است که پس از 33 سال صاحب سند و نقشه راه شده است و از این به بعد کارهای این وزارتخانه براساس این سند به پیش می رود. البته وزیر آموزش و پرورش معتقد است که به غیر از ایجاد پایه ششم ابتدایی تغییرات مثبت بسیار زیادی در آموزش و پرورش ایجاد کرده است که از آن جمله به تک نوبته کردن 120 هزار کلاس، ایجاد 16 هزار کلاس جدید ایجاد شده است و ساماندهی 600 هزار نیروی انسانی به دلیل ایجاد پایه ششم ساماندهی می توان اشاره کرد.

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود