پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ / ۲۱:۱۲
کد مطلب: 17171
۰

استرس‌های شغلی موجب افزایش فشار خون می‌شود

تحقیقات جدید محققان حاکی از آن است که استرس‌های زیادی که در هنگام فشارهای شغلی و انجام کارهای سخت رخ می دهد می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود.
به گزارش ایسنا، کارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش فشار خون در مردها و یا افرادی که در محیط کار مورد حمایت قرار نمی گیرند، بیشتر دیده می‌شود.
شهناز باشتی افزود: در عرصه روان‌شناسی و روان‌پزشکی، استرس را حالتی از اضطراب می‌دانند که فرد موقعی آن را تجربه می‌کند که حوادث و مسئولیت‌ها، افزون بر آن مقداری است که او بتواند با آن ها کنار بیاید.
وی تصریح کرد: استرس نوعی آشفتگی جسمی و ذهنی است که با افزایش ضربان قلب، تنفس سریع، تعریق، احساس درد در قفسه سینه، احساس لرزش در اندام‌ ها و به ویژه در دست ‌ها، گرفتگی عضلات پشت و گردن، سردرد، سرگیجه، احساس خفگی، احساس تهوع و درد در ناحیه شکم، بی ‌قراری و احساس از دست دادن تعادل روانی همراه است.
وی با بیان این که همه استرس‌ها بد نیستند، گفت: بعضی استرس‌ها می‌توانند خوشایند و لذت ‌بخش باشند؛ مانند ازدواج، عاشق شدن، بچه‌ دار شدن، قبولی در کنکور، رفتن به مرخصی و تعطیلات که جزو حوادث مثبت زندگی به حساب می‌آیند.
باشتی ادامه داد: بر اساس تحقیقات مشخص شده که استرس‌ها می تواند در افراد مختلف منجر به ابتلا به بیماری قلبی، افسردگی و ایست قلبی شود، البته در این پژوهش محققان تحقیقات خود را بر روی تاثیر استرس های کاری بر روی فشار خون متمرکز کرده بودند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش فشار خون در افراد یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای ایست و حمله قلبی است و بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند.
این کارشناس ابراز داشت: استرس یکی از عوامل ابتلا به بیماری فشار خون است و دلایل متعددی از جمله نداشتن رژیم غذایی مناسب و نوشیدن مشروبات الکلی، خوردن نمک و ورزش نکردن در طول روز، برای ابتلا به این بیماری وجود دارد. در عین حال کارشناسان معتقدند که فشارهای کاری اهمیت زیادی دارند زیرا که سیستم عصبی و قلبی افراد را دچار اختلال می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.