جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ / ۲۱:۳۴
کد مطلب: 17172
۰

سند برنامه درس ملی رونمایی شد

برنامه درس ملی رونمایی شد. برنامه سند درس ملی با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان وی و شریعتمداری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیشکسوت تعلیم و تربیت رونمایی شد. بر اساس این گزارش از این پس آموزش و پرورش دارای سند و نقشه جامع برای تدوین کتب درسی است و تمام محتوا و برنامه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش بر اساس این سند تدوین و تولید می‌شود.

 
سخنان وزير آموزش وپرورش در مراسم رونمايي از سند برنامه درسي ملي
وزير آموزش وپرورش ، زيبايي وحلاوت امور را در انجام به موقع آن ها دانست و برنامه درسي ملي را به مثابه اتوباني براي حركت توصيف كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حميدرضا حاجي بابايي صبح امروز در مراسم رونمايي از سند برنامه درسي ملي در سالن سينما فلسطين تهران با اشاره به اين مطلب كه مهم براي ما، جا افتادن وشكل گرفتن نظام آموزشي جديد بوده است، گفت: كاري كه در آموزش وپرورش دردست انجام است، ايجاد اتوبان هايي براي حركت است كه از اين ميان، برنامه درسي ملي، نظام آموزشي جديد وهر اقدام ديگري كه در راستاي تحول بنيادين صورت مي گيرد ، درحكم يك اتوبان است كه درآن از زيباترين ومدرن ترين خودروها تا عقب مانده ترين آن ها مي توانند حركت كنند، اين ايرادي بر اتوبان نيست، بايد سعي كنيم خودروها را تجهيز كنيم.
وي ادامه داد: كار ما درتحول بنيادين مشخص كردن خط مشي هاست . وزير آموزش وپرورش با اعلام اين مطلب كه 4برنامه و سند ديگر در دست انجام است كه بايد آماده سازي شود، اظهار كرد: يكي از اين اسناد كه درحال حاضر در دست انجام است ، نظام رتبه بندي معلمان مي باشد.
وزير آموزش وپرورش با اعلام اين نكته كه كلاس در نظام تعليم وتربيت بايد از متكلم وحده بودن به مكاني براي مباحثه ، گفت وگو ، آزمايش ، عمل و.... تغيير يابد، يادآور شد:‌معلم بايد به عنوان راهنما دركلاس به دانش آموزان كمك كند تا با تفكر وخلاقيت خود امور را به پيش ببرند.
وي ادامه داد:‌طي دو سال گذشته حدود يازده هزار و400 دانش آموز با معدل بالاي 17 وارد هنرستان هاي نمونه دولتي در روستاها شده اند و براساس آمار ، امروز مي توان گفت، 45 درصد دانش آموزان درهنرستان ها مشغول تحصيلند واين تعداد درمهر سال جاري به 50 درصد خواهد رسيد ، اما روزي كه اين ميزان به 70 درصد برسد روزيست كه است بايد دركشور جشن گرفته شود.
دكتر حاجي بابايي تصريح كرد: اينجانب معتقد هستم اگر از بين 30 دانش آموز ، 15 نفر خواستار ورود به حرفه معلمي باشند، آن روز تحول بنيادين اتفاق افتاده است .
وي اعلام كرد: در آزمون سراسري سال گذشته از بين يك ميليون شركت كننده ، 700 هزار نفر متقاضي ورود به دانشگاه فرهنگيان بوده اند كه اين نشانه بسيار خوبي است.
وي ، دانشگاه فرهنگيان را خورشيدي توصيف كرد كه در سند تحول بنيادين مي درخشد واضافه كرد :‌امروز 64 پرديس دانشگاهي اين دانشگاه دركشور با جذب دانشجو از بهمن ماه آنان را به استخدام آموزش وپرورش در آورده است.
وزير آموزش وپرورش با بيان اين كه نظام جديدآموزشي اگر در مهرماه 91 استقرار نمي يافت، حداقل تا دوسال ديگر عملياتي نمي شد، گفت: اگر درآموزش وپرورش يك سرسوزن كوتاهي شود، خسران آن شايد تا ده ها سال ديگر قابل جبران نباشد.
وي به روحي كه دركارها وجود دارد اشاره كرد وافزود: اگر ايستادگي پاي كار نباشد ، آن كار شكل نخواهد گرفت. دكترحاجي بابايي با اين عبارت كه نگاه ما به برنامه ها شوق آور وذوق آور است ، ادامه داد: گاه حركتي درآموزش وپرورش آغاز مي شود كه بسيار زيباست وآثار زيباي آن نيز مشهود است اگر چه ممكن است در ابتدا با ابهام به آن نگريسته شود.
وي ابراز اميدواري كرد: انشاءا... دركشور آموزش وپرورشي شكل گيرد كه رضايت رهبري وملت بزرگ ايران را در پي داشته باشد.
 حاشیه‌های رونمایی از سند برنامه درسی ملی :
به گزارش فارس ، سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران امروز در سینما فلسطین رونمایی شد.
* مقرر شده بود که این مراسم در ساعت 9 صبح آغاز شود اما با نیم‌ ساعت تأخیر شروع شد و نخستین سخنران مراسم نیز، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بود.
* محمدیان در این مراسم با اشاره به مدت زمان 4 ساله‌ای که تدوین سند برنامه‌ درسی ملی جمهوری اسلامی ایران طول کشیده است، از تمام دست‌اندرکاران تهیه این سند تشکر کرد. وی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از اوایل ورودش به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پرداخت و ماجرای عیادتش از دکتر امیری اولین و آخرین رئیس سازمان پژوهش قبل از انقلاب را تعریف کرد و اینکه دکتر امیری به او گفته بود «فلانی شما در سازمان خیلی مهمی هستید» و سپس نوع نگاه به سازمان پژوهش را در زمان انقلاب از زبان دکتر امیری توصیف کرد.
*در ادامه این مراسم، سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران توسط حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، علی شریعتمداری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رونمایی شد.
* امروز از دست‌اندرکاران تدوین سند ملی آموزش و پرورش تقدیر شد که اسامی محمود فرشیدی و علیرضا علی‌احمدی وزرای سابق آموزش و پرورش نیز در میان آنها بود که البته در این مراسم حضور نداشتند.
* مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز به دلیل سفر عتبات عالیات در این مراسم نبود.
* پس از پایان این مراسم، خبرنگاران از وزیر آموزش و پرورش در خصوص انتخابات و احتمال حضور وی سؤال کردند و آقای وزیر نیز سعی کرد به هیچ کدام از سؤالات پاسخ ندهد و تنها عنوان کرد که صحبت کردن درباره این موضوع زود است.
* حاجی‌بابایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «آیا اقدامات اخیر آموزش و پرورش مانند پرداخت پاداش پایان خدمت یا افزایش 25 درصدی حقوق با انتخابات ارتباطی دارد؟»، گفت: این موضوع مثل ماجرای کت و شلوار است که اگر برای معلم باشد، می‌گویند از کجا آورده است و اگر برای دیگران باشد، می‌گویند حقش است؛ این 25 درصد افزایش حقوق برای همه کارکنان دولت است ولی طوری رفتار می‌شود انگار آموزش و پرورش کار عجیب و غریبی کرده است.
* حاجی‌بابایی در خصوص اقداماتش در ایام عید نیز گفت: این اولین سالی نیست که ما در ایام عید کار می‌کنیم؛ تمام 4 سال گذشته نیز، ایام عید در وزارتخانه بودیم؛ احکام افزایش حقوق نیز 27 اسفند مصوب شد و ما اجرا کردیم.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين