جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۶
کد مطلب: 17267
۰

اعلام روزشمار و برنامه‌های هفته معلم و بسیج فرهنگیان

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به اعلام روزشمار و برنامه‌های هفته معلم و بسیج فرهنگیان پرداخت و گفت: در روز «معلم بسیجی، مروج الگوی زندگی اسلامی» فرهنگیان بسیجی به دیدار خانواده شهدای فرهنگی و جانبازان بالای 70 درصد می‌روند.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به اعلام روزشمار و برنامه‌های هفته معلم و بسیج فرهنگیان پرداخت و گفت: در روز «معلم بسیجی، مروج الگوی زندگی اسلامی» فرهنگیان بسیجی به دیدار خانواده شهدای فرهنگی و جانبازان بالای 70 درصد می‌روند.
شعبانعلی رمضانیان، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه شعار هفته معلم و بسیج فرهنگیان، «معلم بسیجی حماسه‌ساز عرصه سیاست و اقتصاد» نام دارد، اظهار داشت: امسال هفته معلم مقارن با ولادت حضرت زهرا(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب است که پیشاپیش این روز را خدمت همه معلمان و مردم تبریک می‌گوییم.
وی با اشاره به دشمنی‌های بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: دشمنان پس از انقلاب اسلامی ایران، کینه‌جویی خود را به طرق مختلف نشان دادند اما مقصودشان حاصل نشد و به همین دلیل اکنون به تحریم اقتصادی رو آوردند تا مقاومت مردم را بشکنند و نظام را ساقط کنند.
رمضانیان با بیان اینکه دشمنان به دنبال کتمان حقایق هستند، گفت: آنها با وارونه جلوه دادن حقایق، می‌خواهند مانع آگاهی بخشی به مردم شوند و تکیه‌شان و بر جهل و ناآگاهی مردم است.
وی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نامیده شده است، در نظر داریم به کمک فرهنگیان بسیجی امر روشنگری را دنبال کنیم.
* برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در سراسر کشور
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به روزشمار هفته معلم و بسیج فرهنگیان اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا شانزدهم اردیبهشت ادامه دارد که در دو سطح کلان کشوری و شهرستان‌ها و استان‌ها برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم. وی ادامه داد: روز سه‌شنبه دهم اردیبهشت روز «معلم بسیجی، غیرت ملی و پایمردی» نامیده شده است که در این روز یادواره شهدای فرهنگی در سراسر کشور برگزار می‌شود. رمضانیان بیان داشت: برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع راه‌های تحقق شعار سال و اجرای طرح جمع‌آوری ایده‌ها و نظرات فرهنگیان برای خلق حماسه در عرصه سیاسی و اقتصادی از طریق سایت سازمان بسیج فرهنگیان به آدرس www.cbo.ir از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت که ولادت حضرت زهرا(س) و میلاد حضرت امام خمینی(ره) است را روز «معلم بسیجی، بصیرت سیاسی و ولایتمداری» نام نهادیم که در این روز معلمان بسیجی با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جماعات سراسر کشور دیدار می‌کنند.
این مقام مسئول در بسیج فرهنگیان افزود: برگزاری نشست بصیرتی برای فرهنگیان بسیجی با موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی در همه شهرستان‌ها، برگزاری نشست صمیمی نخبگان و فرهنگیان با استانداران و فرمانداران و برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها از دیگر برنامه‌ها در روز یازدهم اردیبهشت است.
* تجدید میثاق بسیجیان فرهنگی با آرمان‌های امام(ره)
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به روز دوازدهم اردیبهشت که روز شهادت استاد مطهری است، اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان روز «معلم بسیجی، جهاد علمی و شهادت طلبی» نامیده شده است و مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حرم مطهر ایشان برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه گلباران و عطر افشانی مزار شهدای فرهنگی نیز در این روز انجام خواهد شد. وی به برگزاری مراسم شهادت استاد مطهری اشاره کرد و ادامه داد: در روز دوازدهم اردیبهشت در محل شهادت استاد مطهری، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت ایشان برگزار می‌شود.
* دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و جانبازان بالای 70 درصد
رمضانیان اظهار داشت: روز جمعه سیزدهم اردیبهشت روز «معلم بسیجی، وحدت، انتظار و اقتدار ملی» نامیده شده است و در این روز فرهنگیان بسیجی در تمام شهرستان‌ها به صورت منسجم در مراسم نماز جمعه شرکت می‌کنند و بیانیه‌ بسیج فرهنگیان نیز در نماز جمعه قرائت خواهد شد.
وی، روز شنبه چهاردهم اردیبهشت را روز «معلم بسیجی، فرهنگ‌ساز عرصه سیاسی و اقتصادی» عنوان کرد و گفت: در این روز مراسم صبحگاه مشترک فرهنگیان در تمام ادارات آموزش و پرورش و نشست‌ استانی شورای مشورتی برگزار می‌شود. رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، روز یک‌شنبه پانزدهم اردیبهشت را روز «معلم بسیجی، مروج الگوی زندگی اسلامی» عنوان کرد و بیان داشت: دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، ایثارگران و جانبازان بالای 70 درصد از برنامه این روز است.
* آشنایی فرهنگیان بسیجی با دستاوردهای علمی کشور
این مقام مسئول در بسیج فرهنگیان ادامه داد: روز دوشنبه شانزدهم اردیبهشت روز «معلم بسیجی، مولد علم و فناوری» نامیده شده است و این روز به برنامه‌‌های ابتکاری و بومی و محلی فرهنگیان بسیجی اختصاص دارد؛ ضمن اینکه برنامه بازدیدهای علمی را نیز برای فرهنگیان پیش‌بینی کردیم تا فرهنگیان با دستاوردهای علمی کشور آشنا شوند.
رمضانیان به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: بسیج فرهنگیان در این زمینه به ضرورت و اهمیت حضور و بیان معیار و شاخص‌های فرد اصلح می‌پردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید