جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 17278
۲

نگاه کردن به تلفن همراه مسری است!

نگاه کردن به تلفن همراه مسری است!
استفاده از تلفن‌های همراه معادل مدرن و امروزی نگاه کردن به ساعت در گذشته هستند که براساس اظهارات دانشمندان احساس قوی کاربران برای نگاه کردن به تلفن‌های همراه مسری است.

دانشمندان با انجام تحقیقاتی علت احساس شدید نگاه به تلفن همراه برای چک کردن پیام‌های جدید و یا رجوع به صفحات اجتماعی به این نتیجه رسیدند که استفاده از تلفن همراه مسری است.

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه میشیگان اعلام کرد که وقتی در کنار کسی هستیم که تلفن همراه خود را بیرون آورده و به صفحه آن نگاهی می اندازد، احتمال اینکه ما نیز چنین کاری انجام دهیم تا دو برابر بیشتر می شود.

براساس نتایج این محققان، در چنین شرایطی زنان بیشتر از مردان به تلفن همراه خود نگاه می کنند، چرا که تلفن‌های همراه در زندگی روزمره زنان بیشتر ادغام شده است.

این گروه دانشجویان را در سالن‌های غذاخوری و قهوه خوری اطراف دانشگاه بررسی کرده و مشاهده کردند که وقتی دو دانشجو کنار هم نشسته اند با فاصله زمان‌های ۱۰ ثانیه ای از تلفن‌های همراه خود استفاده می کنند.

دکتر دنیل کراگر از نویسندگان این مقاله اظهار داشت: رسیدن به این نکته که که مردم چند وقت به چند وقت از تلفنهای همراه خود استفاده می کنند، بسیار جالب بود. هرکسی را که ما تحت مطالعه قرار داده بودیم دست کم یک بار از تلفن همراه خود استفاده کرد، درحالی که یک زن نیمی از اوقات چشم خود را به تلفن همراهش دوخته بود.

وی افزود: افراد هنگام مشاهده این که سایرین پیام‌های دریافتی خود را چک می‌کنند، ترغیب می شوند که پیام‌های خود را بررسی کنند.

به طور کلی دانشجویان به طور متوسط با فاصله زمانی های ۲۴ درصد از تلفن همراه خود استفاده می کردند اما این میزان هنگامی که دوست آنها و یا فرد کناری آنها از تلفن همراه خود استفاده می کرد به ۳۹.۵ درصد می رسید.

کراگر اعتقاد دارد که این الگو به تأثیرات مشمولیت و طرد اجتماعی باز می گردد. اگر فردی در یک گروه دو نفره درگیر یک مکالمه بیرونی از طریق تلفن همراه خود شود، فرد همراه احساس طردشدگی دارد. از این رو با استفاده از تلفن همراه خود تلاش می کند ارتباط برقرار کرده تا از این احساس رهایی یابد.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی