کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

هفته مشاغل نشست خبری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس , 9 ارديبهشت 1392 ساعت 23:22

ورود هدایت تحصیلی به دوره راهنمایی


بر اساس سند تحول آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی، هدایت تحصیلی در دوره «متوسطه اول» (راهنمایی) انجام می‌شود.
به گزارش فارس حسین هژبری معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست خبری که در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان این وزارتخانه به مناسبت هفته مشاغل برگزار شد، با بیان اینکه در زمینه تربیت شغلی دانش‌آموزان یک‌جور غفلت و کم‌کاری از سوی برخی خانواده‌ها مشاهده می‌شود، اظهار داشت: 20 هزار مشاور در آموزش و پرورش که عمدتاً در دبیرستان‌ها حضور دارند به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان می‌پردازند.
وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی باید در دوره راهنمایی اتفاق بیفتد، گفت: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی، هدایت تحصیلی در دوره «متوسطه اول» (راهنمایی) انجام می‌شود.
هژبری با بیان اینکه هفته مشاغل در نیمه اول اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ شد و بسته آموزشی بر اساس آن اجرا می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه اطلس مشاغل هر استان با نگاه بومی و منطقه‌ای تهیه شده است، افزود: در 750 منطقه آموزش و پرورش نمایشگاه مشاغل را پیش‌بینی کردیم که از دهه فجر فعالیت خود را آغاز کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به برگزاری آزمون رغبت تحصیلی بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: نتیجه این آزمون در اختیار مشاوران قرار گرفته است تا به مشاوره شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان بپردازند.
وی اضافه کرد: دعوت از کارآفرینان و صاحبان موفق شغل‌های مختلف در مدارس و بازدید از مراکز صنعتی از جمله برنامه‌های این هفته است.
هژبری با بیان اینکه در حال حاضر هدایت تحصیلی در پایه اول متوسطه انجام می‌شود، گفت: هدایت تحصیلی از سال تحصیلی 94 به دوره راهنمایی باز می‌گردد.


کد مطلب: 17311

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17311/هفته-مشاغل-نشست-خبری-معاون-پرورشی-فرهنگی-آموزش-پرورش

میگنا
  https://www.migna.ir