پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۱۸:۱۰
کد مطلب: 17511
۱
۲

یک سال دوری از اینترنت چه مزه ای دارد؟

پاول میلر
پاول میلر
براساس گزارش CNN، وی پس از یک سال دوری از اینترنت به این نتیجه رسیده است که انسان‌ها استفاده نادرستی از اینترنت دارند، اسمارت‌فون‌ها افراد را به شنونده‌های بدی تبدیل کرده و فیلم‌های ویدیویی که از گربه‌های بامزه برروی اینترنت بارگذاری می‌شوند به هیچ‌وجه ارزش تماشا کردن ندارند.

اینها بخشی از تجربه‌هایی است که پاول میلر نویسنده پس یک‌سال خود‌تبعیدی اینترنتی‌اش به دست آورده است. وی اول ماه می ۲۰۱۳ پس از یک‌سال دوری از اینترنت و ثبت تجربیاتی در این خود‌تبعیدی دوباره آنلاین شد. این آغاز دوباره دشواری‌هایی نیز برای میلر درپی داشت،‌برای مثال ۲۲ هزار ایمیل ناخوانده انتظارش را می‌کشید!

میلر در گفتگو با CNN درباره تجریباتی که طی یک سال دوری از جهان مجازی داشته‌است،‌ سخن گفته است:

CNN: تصور میکردید آفلاین بودن می‌تواند چگونه باشد؟


میلر: فکر می‌کردم باید کارهای خنده‌دار و دشوار زیادی انجام بدهم. آه، من نمی‌توانم این منطقه را روی گوگل‌مپ پیدا کنم یا دیگر ویکی‌پدیا ندارم، یا باید یک نامه واقعی بنویسم. من واقعا فکر‌ می‌کردم اینترنت برای من چنین کاربردی دارد، به ویژه چنین کاربردهای کوچکی را.

CNN: تجربه اصلی چگونه بود؟

میلر: درونگرایانه و هستی‌گرایانه. من واقعا چیزهای زیادی درباره خودم فراگرفتم. زمان آزاد زیادی داشتم،‌اما بخش زیادی از آن به شکلی در تنهایی و خستگی سپری می شد که پیش از این آن را تجربه نکرده بودم. در ابتدا این تجربه بسیار الهام‌بخش بود. اوقاتی بود که پی‌میبردم ذهنم در مکان‌های هیجان‌انگیزی پرسه می‌زند، فرایندی که در زمان آنلاین بودن و درگیر دور باطل اخبار و اطلاعات بودن نمی‌توان آن را تجربه کرد. من کتاب‌هایی خواندم که هرگز نخوانده بودم و مطالبی نوشتنم که هرگز ننوشته بودم. من در شکل مثبت آن، تا اندازه‌ای خارج از گود بودم و واقعا از آن لذت بردم. اما غرق شدن در خودم و دورشدن از انسان‌ها بسیار ساده بود زیرا برقراری ارتباط با انسانها و چیدن برنامه‌های مختلف کمی دشوارتر بود و پنهان شدن از جهان و ماندن در آپارتمان برایم کمی ساده‌تر شده‌بود.

CNN: کارهایی که برای انجام دادن تعیین کرده‌بودید را در این دوره کامل کردید؟

میلر: اهداف من برای یک سال آفلاین بودن از این قرار بود: خواندن تعدادی کتاب و نوشتن اولین پیش‌نویس از رمانم. این یک‌سال فرصت طلایی من بود. دیگر هرگز چنین وقت آزادی را در طول زندگی‌ام نخواهم داشت از این رو در پایان این یک سال گفتن اینکه نتوانستم تمامی کارهایم را به پایان برسانم کار بسیار دشواری بود. آن تعدادی که می‌خواستم کتاب نخواندم و نیمی از رمانم را تکمیل کرده‌ام. همچنین می‌خواستم گزارش‌هایی نیز بنویسم اما به من ثابت شد که انجام روزنامه‌نگاری بدون اینترنت کار بسیار دشواری است،‌نه تنها برای من،‌بلکه برای دبیرانم نیز کار دشواری بود زیرا باید وقفه‌های من را تحمل می‌کردند.

CNN: آیا در این دوران از کسی خواستید تا موضوعی را برایتان در گوگل جستجو کند؟

میلر: نه. کلا از اینکه از خیلی موضوعات بی‌خبر بودم احساس رضایت می‌کردم،‌ از دست دادن رویداد‌ها برایم خوشایند بود،‌ اما رویداد‌هایی هم بودند که بی‌خبری از آنها کمی دشوار بود مثلا پرش فلیکس بومگارتنر از فضا که من آن را از CNN دیدم اما حین پرش تصاویر قطع شدند!

CNN: واکنشتان نسبت به افرادی که هنوز آنلاین بودند تغییری پیدا کرد؟

میلر: من به فردی کاملا منتقد تبدیل شدم. به آنها حسادت نمی‌کردم، اما ناراحت‌کننده‌ترین چیز برای من افرادی بودند که نمی‌توانستند گوشی‌های موبایل یا لپ‌تاپ‌هایشان را کنار بگذارند. و این افراد فکر می‌کنند که دارند به شما گوش می‌دهند اما در حقیقت اصلا گوش نمی‌دهند، زیرا من کاملا تجربه این را داشته‌ام که تعامل حقیقی و درست یعنی چه؟ چیزی کاملا متفاوت از نگاه کردن و زیر و رو کردن گوشی موبایل یا ایمیل‌ها است. از این رو این افراد برایم بسیار خسته‌کننده شده بودند. اکنون که دوباره به اینترنت بازگشته‌ام می‌خواهم نمونه‌ای مثال‌زدنی از توجه کردن به دیگران و کنار گذاشتن وسایلم درهنگام صحبت کردن با آنها باشم.

CNN: اولین کاری که در زمان آنلاین شدن انجام دادید چه بود؟

میلر: توئیتی با مضنون "شوخی کردم" در ادامه پست "خداحافظ اینترنت" که یک سال پیش برروی توئیتر گذاشتم، ارسال کردم و یک کلیپ موسیقی که خواهرم آن را ساخته بود را تماشا کردم. برای وارد شدن به حساب‌های کاربری مختلفم مشکلات زیادی داشتم و وقتی وارد فیس‌بوک شدم نمی‌دانستم چگونه باید از آن استفاده کنم. آن شب من تقریبا دچار وحشت‌زدگی شده‌بودم. اینترنت حقیقتاً بیش‌از اندازه برایم هیجان داشت و طی روزهای اول استفاده از آن برایم بسیار دشوار بود. استفاده از آن اضطراب شدیدی در من ایجاد می‌کرد. یکی در توئیتر من را پدربزرگی ۸۰ ساله توصیف کرد که درحال یادگیری استفاده از اینترنت هستم. استفاده از آن از نظر فنی بسیار دشوار و پرتنش بود، مثلا من روی مرورگرم سه صفحه باز داشتم و نمی‌دانستم دارم چه می‌کنم.

CNN: از زمانی که اینترنت را ترک کردید تغییری در آن احساس کرده‌اید؟ ابزار جدیدی کشف کرده‌اید؟

میلر: به جز چند تغییر کوچک در چند برنامه ارتباطی و شبکه اجتماعی ، تغییر چندانی حس نکردم،‌همان اینترنتی است که بود. و صادقانه بگویم که دیگر فیلم‌های ویدیویی که از گربه‌های بامزه برروی اینترنت منتشر می شوند خوشم نمی‌آید و مجذوب آنها نمی‌شم،‌پیش از این یک سال به چنین فیلم‌هایی علاقه داشتم اما دیگر برایم جاذبه‌ای ندارند.

CNN: عادتهای گذشته ممکن است دوباره بازگردند؟

میلر: من درحال حاضر فکر می‌کنم بیش از اندازه یا نادرست از اینترنت استفاده می‌کنم. حس می‌کنم به‌جای اینکه از اینترنت به عنوان ابزاری کاربردی استفاده کرده و سپس آن را کنار گذاشته و به دیگر کارهایم برسم، به بخشی از آن تبدیل شده‌ام. نتوانسته‌ام به موسیقی گوش کنم، یا مطلبی را بخوانم،‌همیشه مطالبی را پیدا می‌کنم و آنها را برای بعد علامت‌گذاری می‌کنم اما هیچ یک از آنها را نمی‌خوانم. دیگر نمی‌خواهم اینطور باشم. هنوز روزنامه می‌خرم زیرا طی این یک سال روزنامه من را به فردی آگاه تبدیل کرد درحالی که از زمان آنلاین شدنم زمانی برای خواندن روزنامه پیدا نکرده‌ام. این نگران کننده‌است و واقعا امیدوارم بتوانم این روند را دوباره به حالت تعادل بازگردانم.

CNN: برایاینکه از اینترنت به شکلی متفاوت استفاده کنید برنامه‌ای دارید؟

میلر: می‌خواهم دوستان و خانواده و تولید و یادگیری را در مقابل مصرف‌گرایی و سرگرمی اولویت‌بندی کنم. و این‌کار، کار بسیار دشوار و زمانبری است زیرا اینترنت شما را به سوی سرگرم شدن می‌کشاند. می‌خواهم راهی بیابم تا استفاده متفاوتی از اینترنت داشته‌باشم اما متاسفانه در این زمینه بی‌تجربه‌ام، از این رو باید از صفر شروع کنم. فکر نمی‌کنم استفاده نکردن از آن بتواند به من کمکی کند. به نظر من گشت‌و گذار در اینترنت به هیچ‌وجه مولد نیست مثلا به جای اینکه چیزی را یاد بگیریم در اینترنت جستجو می‌کنیم که چطور می‌توان آن را یاد گرفت! در واقع به نظر من مولد بودن در اینترنت نیازمند رویکردی فعال داشتن در قبال آن است.

CNN: برای دوری از اینترنت در آینده نیز برنامه‌ای دارید؟

میلر: امیدوارم بتوانم،‌البته برایم دشوار است زیرا من می‌خواهم همواره در توئیتر باشم. دوباره برای چنین مدت طولانی این کار را نخواهم کرد، شاید برای یک یا دو روز اینترنت را رها کنم.

CNN: نظرت درباره عینک گوگل و تاثیر آن بر استفاده از اینترنت چیست؟

میلر: به نظر من عینک گوگل برای این است که همه جزئیات جهانتان را برروی گوگل بارگذاری کنید. عینک گوگل برای این است که از اینترنت بیشتر استفاده کنید، و بخشهای بیشتری از زندگی‌تان را برروی اینترنت قرار دهید، پس به‌جای اینکه از اینترنت به عنوان ابزاری برای پربارتر کردن زندگی و کاهش مزاحمت‌ها استفاده کنید، زندگی‌تان را دچار مشکل کرده و اینترنت را با استفاده از اطلاعات زندگی‌تان پربارتر می‌کنید!
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهدی
مطلبتون را تا اخر خوندم خیلی عالی بود خیلی
yasin
Iran, Islamic Republic of
بسیار آموزنده بود.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.