جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۲۳:۲۸
کد مطلب: 17619
۰
۲

نحوه و ظرفیت انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر از 16 خرداد ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین نصیرزاده در نشست خبری «نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ آزاد اسلامی» با اشاره به آغاز ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد از 16 خرداد تا 30 مردادماه، گفت: ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت اداره کل امور شاهد و ایثارگران به نشانی www.esargaran.iau.ir انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آمار جابجایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال گذشته 3000 نفر بوده است که با توجه به شرایط جدید این تعداد دو برابر شده و به بالای 6000 نفر رسیده است. وی با اشاره به ضوابط نقل و انتقال، اظهار کرد: برای فرزندان و همسران شهید و جانبازان 25 درصد و بالاتر، همسر و فرزند جانبازان 40 درصد و بالاتر و آزادگان و همسر و فرزند آزادگان نقل و انتقال و مهمانی بدون محدودیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت دوم برای برادر و خواهران شهید، فرزند و همسران جانباز 25 تا 39 درصد در نظر گرفته شده که این افراد باید ابتدا دو ترم را به صورت مهمان در واحد مورد نظر طی کنند و در صورت کسب معدل 15 انتقال انجام می‌شود، البته انتقال برای شهر تهران با معدل حداقل 17 انجام می‌شود. نصیرزاده ادامه داد: اولویت سوم برای جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان و همسران آنان و رزمندگان، فرزندان و همسران رزمنده در نظر گرفته شده که این افراد می‌توانند یک ترم به صورت مهمان بگذرانند و در صورت کسب معدل حداقل 15 تمدید مهمانی انجام می‌شود.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران با اشاره به زمان اعلام نتایج دخواست انتقالی دانشجویان شهد و ایثارگر، اظهارکرد: زمان اعلام نتایج بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون اعلام نتایج از طریق سایت ثبت‌نام دانشجویان اطلاع رسانی می‌شود و مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه برای انجام امور جاری ثبت‌نام نیاز نیست. ایجاد دو معاونت جدید در اداره کل امور شاهد و ایثارگران نصیرزاده با تشریح اهم فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته توسط اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد، تصریح کرد:‌ ارتقا و گسترش چارت تشکیلاتی اداره کل امور شاهد و ایثارگران سازمان مرکزی از هفت نفر به 22 نفر از جمله فعالیت‌های این سازمان بوده است.

وی از ایجاد دو معاونت جدید در اداره کل امور شاهد و ایثارگران خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه‌ریزی جهت فعالیت‌های فرهنگی شاهدان و ایثارگران و معاونت آموزشی و دانشجویی جهت برنامه‌ریزی و رسیدگی شایسته به امورات آموزشی و بالا بردن سطح خدمات دانشجویی به دانشگاه شاهد و ایثارگر راه‌اندازی شده است. وی با اشاره به راه‌اندازی و ایجاد دو حوزه جدید در اداره کل امور شاهد و ایثارگران تحت عنوان اداره کارکنان و اداره اساتید شاهد و ایثارگر، گفت: این حوزه به منظور رسیدگی به درخواست‌های آنان و پیگیری امورات و بخشنامه‌های مرتبط با آنها راه‌اندازی شده است.

نصیرزاده، پیگیری، تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی، شرح وظایف و ساختار سازمانی واحدهای دانشگاه آزاد را از دیگر از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته عنوان کرد و افزود: به منظور تقویت و ارتقاء ارائه خدمات شایسته به شاهدان و ایثارگران انجام شده است. وی اظهارکرد: ‌ایجاد ساختار تشکیلاتی جدید اداره امور شاهد و ایثارگران در سه سطح مدیریت، اداره و کارشناس مسئول از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این سازمان بوده است.

وی از صادر شدن احکام تمامی مدیران، روسای ادارات و کارشناسان مسئول امور شاهد و ایثارگر در واحدهای دانشگاه آزاد تحت عنوان مشاور رییس دانشگاه خبر داد و گفت: ایجاد دو حوزه جدید کارکنان و اساتید شاهد و ایثارگران در بخش ایثارگران واحدها از دیگر اموری است که تاکنون وجود نداشته است. نصیرزاده با اشاره به راه‌اندازی وب سایت اداره کل امور شاهد و ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با رویکرد جدید، گفت: در این سایت بخش‌های مختلفی از جمله ثبت‌نام نقل و انتقال با برنامه جدید کار خود را از این ترم شروع می‌کند و دارای بخش‌های مختلفی نظیر اطلاع‌رسانی اخبار و اطلاعیه‌ها و ارائه پیشنهادات و نظرات و غیره است.
تشکیل کمیسیون تغییر رشته و گرایش تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر
 وی راه‌اندازی بخش کمیسیون تغییر رشته و گرایش تحصیلی جهت رفاه حال دانشجویان شاهد و ایثارگر را از دیگر امور ویژه‌ای عنوان کرد که برای اولین بار در اداره کل امور شاهد و ایثارگران در سال گذشته انجام شده است.

تدوین کتابچه آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های اداره امور ایثارگران
 نصیرزاده از تدوین آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات و تدوین آیین‌نامه جدید جذب و ارتقا و همچنین تدوین آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مربوطه به حوزه اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر خبر داد و اظهار کرد: بزودی کتابچه آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مربوط به حوزه اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر تهیه و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
مشاور ریاست و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه هم اکنون 90 هزار نفر جمعیت ایثارگر و دانشجو در دانشگاه آزاد وجود دارد، اظهار کرد: البته جمعیت اساتید و کارکنان هنوز به صورت کامل بررسی نشده است و در مرحله آمارگیری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

یلدا
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم بدونم میشه بدون اینکه ۶ ماه در دانشگاهی درس خوند از همون ابتدا وارد دانشگاه بومی شد؟برای انتقال میگم.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
من يه بار انتقالي دايم گرفتم ميشه دوباره واسه شهر ديگه گرفت؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی