جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ / ۲۲:۴۸
کد مطلب: 17744
۰

فراخوان نخستین جشنواره رسانه، علم و فناوری اعلام شد

به گزارش فارس، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور فراخوان ارسال آثار به جشنواره رسانه، علم و فناوری خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رسانه، علم و فناوری تا پانزدهم تیرماه است.
وی تصریح کرد: تبیین اهمیت و جایگاه علم و فناوری در پیشرفت کشور، گسترش کمی و ارتقاء کیفی سطح محتوا و مطالب رسانه‌ای در ارتباط با موضوعات علم و فناوری، جهت‌دهی رسانه‌ها در راستای مسئله‌ها و اولویت‌های نظام علم و فناوری کشور، افزایش انگیزه در فعالان رسانه‌ای برای ترویج و پوشش و انعکاس مطلوب موضوعات علمی، فناوری و نوآوری و ترویج علم از جمله اهداف برگزاری جشنواره به شمار می‌رود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: انعکاس دستاوردهای علمی و فناوری کشور در رسانه‌ها (شنیداری، دیداری، مکتوب و مجازی)، علاوه بر اینکه باعث امیدآفرینی و ایجاد تحرک بیشتر در سطح کشور می‌شود، افزایش انگیزه فعالان این حوزه و ترویج گفتمان علم و فناوری در جامعه را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نیز به دنبال دارد.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به رشد و توسعه جهشی کشور در حوزه علم و فناوری و در راستای راهبردهای کلان نقشه جامع علمی کشور و کمک به تثبیت گفتمان علم و فناوری در جامعه و تاکید راهبرد کلان شماره 2 این نقشه مبنی بر توجه به علم و تبدیل آن به یکی از گفتمان‌های اصلی جامعه و ایجاد فضای مساعد و مولد علم و فناوری بر مبنای آموزه‌های اسلامی در صورت تولید
آثار رسانه‌ای قوی، تأثیرگذاری این آثار، ضمن کمک به شکوفایی علمی کشور و ترویج علم، فناوری و نوآوری، سایر ملل و کشورها را نیز در بر خواهد گرفت که این مسئله به الهام‌بخشی و الگوسازی در سطح منطقه و جهان کمک بسیاری خواهد کرد.

کرمی افزود: همچنین در کنار طرح دستاوردها و اقدامات مثبت ، انعکاس دقیق و عالمانه چالش‌ها و مشکلات موجود در نظام علم و فناوری کشور، توجه به موضوعاتی همچون تجاری سازی ایده تا محصول، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تشکیل، تولید و صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان به حل این مشکلات نیز کمک شایانی خواهد کرد. دبیرکل جشنواره رسانه، علم و فناوری با اشاره به فرمایشات نوروزی رهبر فرزانه انقلاب و با بیان اینکه در نقشه جامع علمی کشور (اقدام ملی 9، 10 و 11 ذیل راهبرد کلان 2) بر ایجاد جشنواره‌ای برای حمایت از تولیدات رسانه‌ای در ارتباط با علم و فناوری تأکید شده است، تصریح کرد: بر این اساس معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور آئین‌نامه‌ای برای برگزاری جشنواره رسانه، علم و فناوری را در راستای فعالیت‌های فرهنگ‌ساز و جریان‌ساز خود، برای اجرا تصویب و ابلاغ کرده است.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان در رابطه با ویژگی آثار ارسالی به جشنواره گفت: منظور از علم و فناوری حوزه فناوری‌های راهبردی اولویت‌دار مطابق نقشه جامع علمی کشور است و منظور از رسانه در این جشنواره رسانه‌های اطلاع رسانی و ترویجی و عمومی است و رسانه‌های علمی و پژوهشی و تخصصی در حوزه این جشنواره قرار نمی‌گیرد.

کرمی ادامه داد: متن
فراخوان جشنواره از طریق مراجعه به سایت www.mf.isti.ir در دسترس روزنامه‌نگاران سراسر کشور قرار دارد و همکاران مطبوعاتی و نیز همکاران عزیزمان در رسانه ملی و صداوسیمای استان‌ها می‌توانند با مراجعه به این سایت، نسبت به تکمیل فرم فراخوان و ارسال آن به همراه آثار خود به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، خیابان شهید استاد نجات اللهی، بین چهار راه سپند و کلانتری، شماره 162 غربی اقدام کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری افزود: بخش‌های مسابقه جشنواره رسانه، علم و فناوری شامل رسانه‌های مکتوب اعم از نشریات و خبرگزاری‌ها (خبر، گزارش، یادادشت و سرمقاله، عکس) رسانه‌های دیداری( تله فیلم، مستند، میزگرد و گفتگو محور و گزارش) و رسانه‌های شنیداری(مستند گزارشی، برنامه گفتگو محور) است.

به گفته دبیرکل این جشنواره بر اساس این فراخوان علاقمندان باید آثار خود در بخش های اعلام شده که در فاصله زمانی فروردین سال 90 به بعد تولید یا منتشر است تا 15 تیرماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور همچنین از خبرنگاران و فعالان حوزه علم و فناوری دعوت به عمل می‌آورد تا برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه این جشنواره آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
شایان ذکر است، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن دبیرخانه جشنواره در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شماره 83532047 و یا با نشانی الکترونیکی mf@isti.ir ارتباط برقرار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.