کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش بیش فعالی کودکان در مادران سیگاری

خبرگزاری ايسنا , 14 خرداد 1392 ساعت 23:51

مطالعات نشان داده است زنانی که در دوران بارداری سیگار مصرف می‌کنند نوزادان آنها از نظر روانی با مشکلاتی مانند اختلالات یادگیری، نقص توجه، کم خوابی، عصبانیت و پرخاشگری بیشتری مواجه هستند و احتمال اینکه این خانم‌ها فرزندان بیش فعال داشته باشند بیشتر است.


یک فوق تخصص روانپزشکی کودکان با بیان اینکه سیگار کشیدن از نظر روانپزشکی یک رفتار غیرطبیعی تلقی می‌شود، گفت: مطالعات نشان داده است زنانی که در دوران بارداری سیگار مصرف می‌کنند نوزادان آنها از نظر روانی با مشکلاتی مانند اختلالات یادگیری، نقص توجه، کم خوابی، عصبانیت و پرخاشگری بیشتری مواجه هستند و احتمال اینکه این خانم‌ها فرزندان بیش فعال داشته باشند بیشتر است.

دکتر مهدی تهرانی دوست در گفت وگو با ایسنا ، با تاکید بر اینکه والدین، الگوهای بسیار مهم و در عین حال مجسم برای فرزندان خود در زمینه سیگاری شدن هستند، افزود: مهم ترین افراد تاثیرگذار بر کودکان و نوجوانان برای سیگاری شدن در آینده، والدین و افرادی هستند که با کودک و نوجوان در یک مکان زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه سیگار کشیدن از نظر روانپزشکی یک رفتار غیرطبیعی تلقی می‌شود، یادآور شد: مطالعات نشان داده است که احتمال سیگاری شدن فرزندان در پدر یا مادر سیگاری بیشتر است، اگر والدین در محیط منزل سیگار نکشند، تمایل فرزندان به سیگار کشیدن کاهش می‌یابد و احتمال سیگاری شدن آنها در آینده کمتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از جمعیت کودکان سیگاری موجود نیست، افزود: مصرف سیگار در بین نوجوانان رو به افزایش است.
دکتر تهرانی دوست خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده است زنانی که در دوران بارداری سیگار مصرف می‌کنند نوزادان آنها از نظر روانی با مشکلاتی مانند اختلالات یادگیری، نقص توجه، کم خوابی، عصبانیت و پرخاشگری بیشتری مواجه هستند و احتمال اینکه این زنان فرزندان بیش فعال داشته باشند بیشتر است.


کد مطلب: 17849

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17849/افزایش-بیش-فعالی-کودکان-مادران-سیگاری

میگنا
  https://www.migna.ir