جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۱
کد مطلب: 17916
۰
۱

دانشگاه تهران جزء 200 دانشگاه برتر در حوزه آمار و تحقیق در عملیات

دانشگاه تهران در میان 200 دانشگاه برتر دنیا در حوزه آمار و تحقیق در عملیات دانشگاه برتر شناخته شد.
به گزارش مهر، طبق گزارش اخیر مؤسسه کیو اِس (http://www.topuniversities.com ) از رتبه‌بندی 2013 دانشگاه‌های جهان، دانشگاه تهران در حوزه موضوعی "آمار و تحقیق در عملیات جزء 200 دانشگاه برتر جهان شناخته شد. آمار و تحقیق در عملیات یکی از حوزه‌های موضوعی رده علوم اجتماعی در این نظام رتبه‌بندی به شمار می‌آید.

دانشگاه تهران در سال 2012 در حوزه‌های "ارتباطات و مطالعات رسانه" و "مهندسی عمران و سازه" و در سال 2011 در حوزه‌های "آمار و تحقیق در عملیات" و "مهندسی عمران و سازه" جزء 200 دانشگاه برتر جهان در رتبه­ بندی کیو اِس شناسایی شده است. اگرچه مؤسسه کیو اِس از اکتبر 2004 شروع به رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌های جهان کرده است، اما رتبه‌ بندی موضوعی آن از سال 2011 و با رتبه‌بندی 26 حوزه موضوعی راه ­اندازی شد. البته، تعداد این حوزه­ ها در سال 2012 به 29 حوزه و در سال 2013 به 30 حوزه موضوعی رسیده است.

رتبه­ بندی موضوعی امکان مقایسه و تحلیل‌های عمیق‌تر و جزئی‌تر را برای دانشجویان و اساتید فراهم می‌کند. اشتهار علمی دانشگاه‌ها، اشتهار اساتید، میزان سرانه استناد به هر مقاله و شاخص H از جمله شاخص‌هایی هستند که کیو اِس جهت رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌ها از آنها استفاده می‌کند. هرچند، شاخص اخیر یعنی شاخص H در ویرایش‌های قبلی این رتبه‌بندی استفاده نمی‌شده و برای اولین بار در ویرایش 2013 کیو اِس در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تأثیرگذار بوده است.
اطلاعات علم‌سنجی مورد نیاز این رتبه‌بندی نیز از نظام اسکوپوس اخذ می‌شود. هنر و علوم انسانی (6 حوزه موضوعی)، مهندسی و فناوری (5 حوزه موضوعی)، علوم زیستی و بهداشت (5 حوزه موضوعی)، علوم طبیعی (6 حوزه موضوعی)، و علوم اجتماعی (8 حوزه موضوعی) پنج رده موضوعی کلی هستند که در این رتبه­ بندی مطرح می­ شوند. در رتبه‌بندی موضوعی سال 2013 کیو اِس نزدیک به 2860 دانشگاه در 30 حوزه موضوعی ارزیابی شده‌اند که به طور کلی 678 دانشگاه در میان 200 دانشگاه برتر جهان حداقل در یک حوزه موضوعی شناسایی شده‌اند.

دانشگاه هاروارد در 10 موضوع، دانشگاه اِم‌آی‌تی در 7 موضوع، دانشگاه برِکلی و دانشگاه آکسفورد هر کدام در 4 موضوع، دانشگاه کمبریج در 3 موضوع، و دانشگاه امپریال کالج لندن و دانشگاه یو سی داویس نیز هر کدام در 1 موضوع جایگاه اول در 30 حوزه موضوعی را به خود اختصاص داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Open University
India
loved reading your post. you view Open University Fees Details _from here.
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.