کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثير فرزند اول،دوم یا آخر بودن در احساس تنهایی

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 28 خرداد 1392 ساعت 9:50

آیا می دانید فرزند اول،دوم یا آخر بودن تاثیر مستقیمی در احساس تنهایی دارد؟


حساسیت بیش از حد والدین بر فرزند اول باعث می شود او همیشه احساس تنهایی کند و در معرض افسردگی باشد.

والدین از فرزند اول توقع بیشتری داشته و نسبت به او حساسیت بیشتری دارند. برخی از والدین برای هر اشتباهی فرزند اول را تنبیه می­کنند و او را همیشه تحت مراقبت قرار می­­دهند و می خواهند راه درست را در هرچیز به او نشان دهند.

معمولا فرزند اول باهوشتر از بقیه فرزندان است و انگیزه پیشرفت او بیشتر است اما فرزند اول کمتر از فرزندان دیگر پیشرفت می­کند و همواره احساس تنهایی می­کند و در معرض افسردگی است زیرا به او فرصت تجربه داده نمی­شود.

معمولا آزمون و خطای والدین بیشتر بر روی فرزند اول تجربه می شود و راههای تربیتی اتخاذ شده راهگشای فرزندان دیگر قرار می گیرد. به طوری که با فرزند دوم راحت تر کنار می­آیند و کارهای نادرست فرزند اول بیشتر از بقیه فرزندان به چشم می­­آید. معمولا فرزند اول کمالگرا­، مغرور و خودپسند، ‌سلطه ­جو و باهوشتر از فرزندان دیگر است و فکر می­کند که همیشه حق با اوست و فقط خودش همه چیز را می­داند و باید در هر کاری اولویت با او باشد.

به والدین توصیه می­شود در مراقبت از فرزند کوچکتر به او مسئولیت دهند و با او به اندازه کافی وقت بگذارند. همچنین والدین می­توانند به او توصیه کنند که نسبت به خواهر و برادرهای کوچکتر خود همانند پدر و مادر رفتار حمایتگر داشته باشد.

به ترتیب از فرزند اول تا فرزند آخر از میزان انگیزه پیشرفت فرزندان کاسته می­شود و فرزند اول بیشترین انگیزه پیشرفت و موفقیت را دارد زیرا والدین برای فرزندان بعدی وقت کمتری را صرف کرده و بیشتر توجه و حوصله خود را معطوف به فرزند اول می­کنند.

منبع: پي سي پارسي


کد مطلب: 18074

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18074/تاثير-فرزند-اول-دوم-یا-آخر-بودن-احساس-تنهایی

میگنا
  https://www.migna.ir