پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۰
کد مطلب: 18095
۰

آلودگي هوا خطر ابتلا به اوتيسم را دو برابر افزايش مي دهد

اوتيسم نوعي اختلال رشدي در كودكان است كه از طريق رفتارهاي غيرمتعارف ارتباطي كودك و همچنين ارتباط كلامي غير طبيعي وي مشخص مي شود.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، علايم اين اختلال در سال هاي اول زندگي بروز مي كند و علت اصلي آن ناشناخته است. اين اختلال در پسران شايع تر از دختران است.

اين اختلال بر رشد طبيعي مغز در حيطه تعاملات اجتماعي و مهارت هاي ارتباطي تأثير مي گذارد وكودكان و بزرگسالان مبتلا به اوتيسم در ارتباطات كلامي و غير كلامي ، تعاملات اجتماعي و فعاليت هاي مربوط به بازي، مشكل دارند.
آندره روبرتس رييس گروه محققان مركز پزشكي هاروارد گفت:‌ محققان در يك مطالعه كه به تازگي انجام شده است ، اطلاعات سلامتي بيش از ۱۱۶ هزار زن باردار را از سال ۱۹۸۹ تاكنون بررسي كردند.همچنين محققان عوامل جانبي ديگري مانند سطح درآمد، تحصيلات و استعمال دخانيات اين زنان را نيز مورد مطالعه قرار دادند.

نتايج مطالعه نشان داد كه خطر ابتلا به اوتيسم در فرزندان زنان بارداري كه در نواحي با هواي بسيار آلوده زندگي مي كردند دو برابر بيشتر از زناني بود كه در نواحي كمتر آلوده زندگي مي كردند.

همچنين بر اساس اين مطالعه زماني كه آلاينده هاي ديگري نظير سرب ، منگنز ، متيلن كلرايد و فلزات تركيبي ديگر به آلاينده هاي هوا اضافه مي شود، احتمال ابتلاي فرزند زنان باردار به اوتيسم تا حدود ۵۰ درصد بيشتر مي شود .
اوتيسم يك اختلال مغزي است كه از هر ۸۸ نفر در آمريكا يك نفر به آن مبتلا مي شود . اين آمار در انگليس يك به ۱۰۰ است . نتايج اين بررسي نشان مي دهد سطح فلزات و ديگر آلاينده هاي خطرناك بايد به طور مرتب در خون زنان باردار مورد آزمايش قرار گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .