کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشجویان کانادایی و بحران اختلالات روانی

خبرگزاری ايسنا , 31 خرداد 1392 ساعت 14:48

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که محصلان و دانشجویان کانادایی در سال تحصیلی گذشته خیلی بیشتر با مشکلات و اختلالات روانی نظیر استرس، آشفتگی افکار،‌ تنهایی و حتی میل به خودکشی دست به گریبان بوده‌اند.


در این تحقیق 30 هزار دانشجو از نظر سلامت روان و مشکلات سلامتی که دانشجویان کانادایی با آن روبرو هستند مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند.
در این مطالعه نزدیک به 90 درصد از دانشجویان عنوان کردند نسبت به از دست دادن فرصت‌هایی که در زندگی داشته‌اند نگران هستند. همچنین بیش از 50 درصد نیز عنوان کردند احساس ناامیدی می‌کنند و 63 درصد از آنان نیز اظهار داشتند که احساس تنهایی شدید بر آنها چیره شده است.
نتایج این مطالعه همچنین تصویری تلخ از رواج خودکشی در بین دانشجویان نشان داده چرا که 9.5 درصد از دانشجویان اعتراف کردند سال گذشته به طور جدی به خودکشی فکر کرده‌اند.
از سوی دیگر 1.3 درصد از آنها نیز قصد داشتند خودکشی کنند. «سو تینگ»، مدیر بخش سلامت و تندرستی دانشجویان دانشگاه «رایرسون» کانادا دراین‌باره گفت: اغلب اوقات برخی از مشکلات روانی که دانشجویان با آنها روبرو هستند، نادیده گرفته می‌شود.
سو تینگ تاکید کرد: موضوع نگران کننده این است که بسیاری مشکلات دانشجویان در این کشور ناشی از کاهش بهداشت روانی است و مشکلات روانی دانشجویان کانادایی هم‌اکنون به مرز هشدار رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «گلوب اند میل»،‌ وی افزود: دانشجویان با مشکلات مختلفی روبرو هستند که برخی از آنها از مشکلات سلامتی، برخی مشکلات روابط و برخی دیگر نیز از مشکلات مالی و دانشگاهی رنج می‌برند اما نکته مهم این است که قشر عظیمی از دانشجویان یعنی 55 درصد از آنها بطور همزمان با سه یا تعداد بیشتری از این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.


کد مطلب: 18116

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18116/دانشجویان-کانادایی-بحران-اختلالات-روانی

میگنا
  https://www.migna.ir