جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۰
کد مطلب: 18180
۰
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

مشکل ثبت‌نام دانش‌آموزان در خارج از محدوده

به گزارش میگنا، سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با  فارس به بیشترین مشکل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: اگر والدین موافقت کنند که فرزندشان را در مدرسه محل سکونت ثبت‌نام کنند، مشکلی نداریم ولی برخی والدین، مدرسه فرزندشان را تغییر می‌دهند و احساس می‌کنند مدرسه محله دیگر بهتر از مدرسه محله خودشان است.

وی ادامه داد: نمی‌گوییم تمام مدارس‌ از نظر سطح تجهیزات و آموزشی و پرورشی در یک سطح هستند ولی تلاش می‌کنند تا در حد مطلوب امکانات خود را ارتقا دهند.

* اصرار خانواده‌ها را بیجا نمی‌دانیم
 یزدیخواه به مشکل ایجاد شده از عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه محل سکونت اشاره کرد و گفت: در این صورت شاهدیم که کلاس‌های درس یک منطقه دارای تراکم بالا خواهد بود و بیش از 30 دانش‌آموز در هر کلاس حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: این حق را به والدین می‌دهیم که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش فرزندشان، کنکاش و جستجو کنند و اصرار آنها را بیجا نمی‌دانیم اما امکانات ما محدود است.
* خانواده‌ها به مدارس کمک کنند
 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از خانواده‌ها خواست که اجازه دهند اداره آموزش و پرورش هر منطقه برنامه‌ریزی خودش را انجام دهد و بیان داشت: وقتی خانواده‌ها مشاهده می‌کنند که کیفیت کار یک مدرسه ضعیف‌تر است، باید مطالبه کنند که کیفیت کار مدرسه ارتقا پیدا کند تا همه دانش‌آموزان از یک سطح بهتری برخوردار شوند.
وی از خانواده‌ها خواست تا کمک فکری، مالی و تجهیزاتی به مدارس داشته باشند و افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم تا مدارس را هوشمند کنیم زیرا وقتی کلاس درس هوشمند می‌شود، در درک، فهم، عمق و یادگیری دانش‌آموزان تأثیر بسیاری دارد.
* برخی خانواده‌ها برای اسباب‌‌بازی‌های بدآموز مبالغ هنگفتی می‌پردازند
 یزدیخواه افزود: شاهدیم برخی خانواده‌ها راضی هستند برای اسباب‌بازی‌هایی که ممکن است بدآموزی هم داشته باشد مبالغ هنگفتی هزینه ‌کنند ولی برای کمک به مدرسه فرزندشان می‌گویند که طبق قانون نمی‌توانید پولی بگیرید که البته مسئولان مدارس هم رعایت می‌کنند. وی با بیان اینکه در تابستان تقریباً گزارشی مبنی بر گرفتن پول در مدارس دولتی از خانواده‌ها بابت ثبت‌نام نداشتم، اظهار داشت: وقتی از بین 4 هزار مدرسه، 2 یا 3 مدرسه اقدام به اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام می‌کنند، قابل احصا نیست البته مسئولان آن مدرسه که چنین تخلفی می‌کنند، تخلف فردی انجام نمی‌دهند بلکه به خاطر ارتقای کیفیت مدرسه و دانش‌آموزان‌شان تلاش می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد