کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرکت همزمان یک پدر و پسر در کنکور92+عکس

خبرگزاری فارس , 6 تير 1392 ساعت 12:30

پدر و پسر 44 و 19 ساله آملی باهم در کنکور تجربی امسال شرکت می‌کنند.


به گزارش فارس ، حسین ایزدخواه و پسرش میلاد در کنکور تجربی سال جاری که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود شرکت می‌کنند. حسین ایزدخواه پدر 44 ساله دارای مهندسی مکانیک از دانشگاه سمنان و کارشناسی مدیریت صنعتی را در دانشگاه مازندران به اتمام رسانده است.
وی دبیر ریاضی آموزش و پرورش آمل و در سال 70 به استخدام این اداره درآمده است. میلاد نیز متولد سال 73 است و به گفته پدرش امسال برای دومین سال در کنکور تجربی شرکت می‌کند.
پدرش می‌گوید: میلاد سه سال راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی را در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل کرده است. حالا این دو پدر و پسر فردا در کنکور تجربی با هم شرکت می‌کنند.

حسین ایزدخواه می‌گوید: از ابتدا علاقه‌مند به رشته پزشکی بودم اما در گذشته خانواده‌ها میل و سلیقه خود رشته تحصیلی فرزندان را تعیین می‌کردند به همین دلیل مرا به هنرستان فرستادند تا بعد از دیپلم جذب کار شوم اما من همان سال با دانش‌آموزان ریاضی فیزیک کنکور دادم.

وی تصریح می‌کند: میلاد نیز سه سال اول متوسط را ریاضی خواند و سپس او را به رشته تجربی آوردم و او در کنار سه سال ریاضی زیست را نیز با دبیر خصوصی مطالعه می‌کرد. ایزدخواه با اشاره به اینکه میلاد در سال گذشته نتوانست رتبه مورد نظر برای رشته پزشکی را به دست آورد به همین دلیل از او خواستیم یک سال دیگر بخواند، می‌افزاید: برای روحیه دادن به میلاد خودم هم با او شروع به درس خواندن کردم.

وی می‌گوید: من بیشتر خودخوانی کرده و از جزوه‌های میلاد هم استفاده می‌کنم. ایزدخواه با بیان اینکه همیشه دوست داشتم در رشته پزشکی درس بخوانم، تاکید می‌کند: بعید می‌دانم دولتی قبول شوم به همین دلیل بیشتر تلاشم را بر روی دانشگاه آزاد گذاشتم و هر شهری که قبول شوم برای ادامه تحصیل می‌روم. وی می‌گوید: میلاد از اینکه با او کنکور می‌دهم خوشحال است اما به او گفتم اگر حضور من برای او استرس‌زا است من سال دیگر امتحان می‌دهم ولی می‌دانم برایش قوت قلب هستم.
این پدر 44 ساله آملی تصریح می‌کند: وقتی من شب‌ها ساعت 10 از کار باز می‌گردم و درس می‌خوانم برای میلاد و خواهرش اهمیت دارد و حتی از آنها می‌خواهم به من در درس‌هایی مثل زبان که مشکل دارم کمک کنند.

وی با بیان اینکه با این کار تلاش کردم استرس پسرم را کم کنم، می‌افزاید: همیشه گفته‌ام کنکور نیز یک امتحان است و نباید برایش استرس داشته چون استرس داشته را از ذهن فراری می‌دهد.
این پدر و پسر آملی صبح فردا به همراه هزاران دانش‌آموز و علاقه‌مند به تحصیل دیگر در کنکور تجربی شرکت می‌کنند.


کد مطلب: 18219

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18219/شرکت-همزمان-یک-پدر-پسر-کنکور92-عکس

میگنا
  https://www.migna.ir