جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ / ۲۰:۰۱
کد مطلب: 1826
۰

نحوه شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور / شرایط ثبت‌نام مجازین در کنکور

شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری سال 90 برای داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در این آزمون هستند اعلام شد که بر اساس آن، دانشجویان اخراجی در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه حق ثبت نام دارند و منحصراً می توانند در رشته ای غیر از رشته قبلی خود متقاضی شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان سنجش، داشتن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا گواهینامه پایه پیش دانشگاهی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 90 اخذ شود و برای شرکت در کنکور 90 الزامی است. دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای نیز حق ثبت نام و شرکت در آزمو ن سراسری را خواهند داشت. شرایط شرکت فارغ التحصیلان کاردانی گروه پزشکی در کنکور 90 فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی به شرطی می توانند در آزمون سراسری سال 1390 شرکت کنند که خدمات قانونی مقرر را تا 31 شهریور 90 و یا 30 بهمن 90 به پایان برسانند. بدیهی است این قبیل از فار غ التحصیلان در صورت موفقیت، به هنگام ثبت نام در رشته قبولی باید گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارائه کنند. همچنین فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های تحصیلی گروه های آموزشی غیر پزشکی حداکثر تا 31 شهریور 90 به شرطی می توانند در آزمون سراسری سال 1390 شرکت کنند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند. داوطلب کنکور نباید دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی باشد دانشجوی انصرافی نیز چنانچه واجد شرایط باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون را دارد. نحوه شرکت در آزمون برای دانشجویان اخراجی دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع ماده 29 آیین نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی را اخذ کرده اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط
و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه حق ثبت نام دارند و منحصراً می توانند در رشته ای غیر از رشته قبلی خود متقاضی شوند بدیهی است این دسته از داوطلبان می توانند کلیه تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یکجا به انجام برسانند. متقاضیانی که از سال تحصیلی 63 -64 به بعد، دو نوبت در آزمون های ورودی (دوره های روزانه) رشته های تحصیلی متمرکز و یا نیمه متمرکز پذیرفته شده باشند، حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1390 را نخواهد داشت. داوطلب نباید پذیرفته شده دوره های روزانه آزمون سراسری سال 1389 (اعم از رشته های متمرکز و یا نیمه متمرکز) باشد. شرایط شرکت دانشجویان شبانه در کنکور دانشجویان دوره های نوبت دوم، نیمه حضوری، مجازی و بین المللی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال 1390 ثبت نام و شرکت کنند. بدیهی است این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت و قبل از ثبت نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی حاصل کرده و گواهی مربوط را به مؤسسه ذیربط ارائه کنند. این دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند. دانشجویان دوره های فوق که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، به منظور ثبت نام و شرکت مجدد در آزمون سراسری لازم است پس از انصراف قطعی از تحصیل خود را به بخش های وظیفه عمومی معرفی و به خدمت اعزام شوند بدیهی است این دسته از داوطلبان پس از اتمام دوران خدمت نظام وظیفه حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری را خواهند داشت. با توجه به محدودیت امکانات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و لزوم توزیع عادلانه فرصت های موجود بین تمامی متقاضیان، پذیرش آن دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی (آموزش رایگان ) تحصیلات خود را در رشته ای به اتمام رسانیده اند، در همان مقطع قبولی قبلی و در همان دوره (روزانه) امکان پذیر نیست این قبیل از داوطلبان در صورت تمایل می توانند برای دوره نوبت دوم (شبانه) در همان مقطع متقاضی شوند و یا در صورت قبولی در دوره روزانه، می توانند با پرداخت شهریه همانند دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، در رشته مربوط ادامه تحصیل دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.